Brev
Forelsket i en pige fra nettet :( Hjælp.
Hej Bb.
Jeg er en dybtforelsket dreng på 14 år..
Det startede i påske, da jeg skrev med en pige over et spil. Vi kom ret tæt ind på hinanden og vi fik hinandens snap. Så begyndte vi at flirte lidt. Hun er virkelig dejlig og jeg er virkelig forelsket? >>
Jeg vil VILDT gerne møde hende rigtigt. Men jeg er bange for, at blive afvist, hvis jeg spørger hvor hun bor helt præcist osv, da jeg havde tænkt mig at sende en gave, hvor efterfølgende at jeg ville overraske hende med at være der, og sådan.
Jeg vil virkelig ikke miste hende.. 🙁 Men jeg har virkelig brug for snart at tilbringe noget tid med hende. Og ja.. Det der med at skrive med folk over nettet.. Jeg ved det. Men det her er altså en en rigtig pige..
Hun er 15 og lad os kalde hende J…….
(Jeg ved da hun bor i nordjylland, som ligger 2 og en halv Time væk fra mig). 🙁
Hilsen S…..
Tak på forhånd!
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 14. .
Forelskelse er noget mærkeligt noget. Det kan på én gang være rigtig dejligt og rigtig hårdt, især når man er i tvivl om den andens følelser.
Du beskriver godt hvor I kender hinanden fra og hvordan du har det og jeg tænker, at det er meget naturligt at have det ligesom dig.
Du skriver at du har brug for tid med hende og gerne vil se hende i virkeligheden, men er bange for at blive afvist. Det får mig til at tænke på, kan du fornemme om hun er lige så vild med dig som du er for hende og hun det ligesom dig?
Jeg forstår godt din forvirring og usikkerhed over, om du skal spørger hende om i skal mødes. Der er selvfølgelig altid en risiko for at blive afvist, når man ikke præcist ved, hvordan den anden har det. Måske kunne du spørger hende, om hun synes det kunne være hyggeligt at ses i virkeligheden. Du kan også være en ide, at i skyper sammen først, så har mulighed for at se hinanden når I snakker. Så kan du jo spørge om hendes adresse og så sende gaven først og se hvordan hun reagerer på det? På den måde har du ikke sat dit hjerte helt i spil, og du kan finde ud af, hvordan hun har det med at mødes.
Jeg tror det vil være vigtigt at få spurgt hende, fordi som du skriver, I bor langt væk fra hinanden og bare at tage op til hende, hvis du ikke ved hvordan hun har det, kan måske også virke voldsomt på hende.
Måske kan du se efter nogle tegn hos hende på, om hun også er vild med dig? Virker det som om hun gerne vil være sammen med dig? Flirter hun lidt med dig? Pjatter hun med dig? Måske kan du blive lidt mere sikker ved at lægge mærke til det.
Hvis I aftaler at mødes, så husk lige at snakke med dine forældre om det...som du selv skriver, det er jo nettet I skriver sammen og der er mange, der snyder med, hvem de er. Du kan også kigge på www.sikkerchat.dk
Jeg håber, at det har givet en vej i din forvirring. Ellers er du altid velkommen til at skrive eller ringe til os igen også på 116111.
Kærlig hilsen fra BørneTelefonen