Brev
forelsket i en pige
jeg er en dreng på 13 år. jeg er mega forelsket i en pige, vi snakker sammen og har det sjovt, men jeg ved ikk hvordan jeg skal sige det til hende at jeg godt kan li hende
pleezzz hjælp miiiig
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13 år,
Tak for dit brev. Dejligt for dig at du er forelsket, jeg kan godt forstå, at det er svært for dig at få det sagt til hende. Det er en følelse, som du deler med mange andre, der er forelskede.
Jeg tænker, at du måske kunne prøve at spørge, om hun ikke har lyst til at mødes efter skole og lave noget sammen..? Det kan f.eks. være at se en film, lave pandekager, stå på skøjter, i svømmehal, eller noget helt andet. På den måde kan I lære hinanden at kende lidt bedre, og så kan det måske være lidt lettere at fortælle hende, hvor glad du er for hende.
Vil du gerne vide, om hun er forelsket i dig, som du er i hende, er der en anden mulighed, og det er at spørge hende eller måske skrive et brev, hvor du fortæller hende, hvor forelsket du er i hende. Det kan være, at hun svarer, at hun bare vil forsætte med at være ven med dig. Det er et svar, der kan være hårdt, men jeg tænker, at det er bedre, at du kender sandheden om hendes følelser – selvom det er hårdt. Men måske er hun også forelsket i dig, så find det største mod frem og få spurgt hende...
Jeg håber, at du kan bruge svaret. Du kan altid ringe til BørneTelefonen 116 111, hvor der sidder voksne klar til at snakke med dig.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.