Forelsket i en pige

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære ung på 15 år.

Som du selv skriver, så er der mange andre, der oplever det samme som dig. Men som du også har opdaget, så hjælper det ikke så meget at vide at andre har det lige som dig.

At være forelsket, ikke at få gengældt sine følelser, at blive jaloux på andre, at få humør svingninger der bliver udløst af små ting – er alt sammen almindeligt.

Jeg kan også forstå, at du har fundet ud af, at det hjælper at tale med andre mennesker om tankerne og følelserne. Måske er det også derfor, at du skriver herind?

Du har talt med din bedste ven og nu os.

Hvordan mon pigen vil reagere, hvis du fortalte hende om dine følelser?  Og hvad det gør ved dig, når dig når hun sender dig  modsatrettede signaler?

Måske er hun slet ikke klar over, hvad du egentlig føler for hende, selv om det er meget tydeligt for dig. Måske hun ikke tænker over, hvad det gør ved dig , når hun skriver med dine venner.

Måske hun ikke ved, at hun giver dig håb om, at hun også er foresket i dig. Måske hun godt ved, hvad hun gør og nyder at “lege” med dine følelser – uden at tænke over, at du betaler en høj pris for det. Måske hun gerne vil tage hensyn til dine følelser, hvis hun kender dem?

I dit hovedet er hun perfekt. Men er hun den perfekte for dig?

Ja, måske tiden er inde til, at du for alvor finder ud af, hvor hun står i forhold til dig. Det er nemmere at beslutte, om I skal forsætte med at skrive eller stoppe helt, når du kan se, hvad du egentlig er oppe imod.

Måske du kunne finde modet til at tale med hende. Hvor du fortæller, at du nyder at være sammen med hende, at du er gået hen og blevet forelsket i hende, at du ikke længer kan holde til alle de svingninger og du derfor gerne vil høre, hvordan hun ser jeres forhold?

Omkring det med jalousi, så kan det være en tung følelse at bære. Den bliver jo formentlig udløst af, at du ikke helt ved, hvor du står i forhold til pigen, og hvad der foregår imellem dine venner og hende. Det kan jo oftest afklares ved at tale om det. Det kan både være med hende men også med dem, du er jaloux på. Det er nogen gange som om jalousien mister noget af sin kraft, når man står ved den, og når man taler om den.

Jeg kan høre i dit brev, at du har let ved at sætte ord på din oplevelse, og at det virker til, at du også kan rumme de lidt svære og modrettede følelse. For du har det jo fint med at tale om det. Og det er nogle ret gode kort at have på hånden, når man gerne vil kærligheden.

Om det bliver med hende eller en anden, er jo ikke til at sige. Men jeg kan høre, at du har det der skal til for at tage kærligheden ind i dit liv.

Kærlig hilsen Børnetelefonen.

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.