Brev
Forelsket i en på 40
Hej brevkassen.
Jeg har i 3 måneder skrevet med en, han er er 40 og jeg selv er 17.
Det hele startede med et festival lignende arrangement i den by jeg bor i. Han sendte mig en snap hvor han var backstage og så mødtes vi lige hurtigt, og har egentlig skrevet sammen siden. Det startede meget stille, men nu efter jeg har mødtes med ham 3-4 gange er jeg begyndt at få meget stærke følelser for ham, og det samme har han for mig.
Han har en kæreste og bonus datter og de bor sammen i en by få kilometer fra mig. Jeg går i skole med hans kæreste og han kender meget af min familie og mange af mine venner.
Når vi mødes kysser vi og “piller” lidt ved hinanden og vi er blevet enige om at når chancen er der så skal vi have sex. Jeg er stadig jomfru og jeg er fast besluttet for at det skal være ham der er min første.
Mit problem er at jeg ikke kan få den her forelskelse til at “lade sig gøre” hvis man kan sige det sådan. Der er jo 23 års aldersforkel og det ville aldrig kunne fungere hvis mig og ham fandt sammen.
Hvad skal jeg gøre? Han betyder sindssygt meget for mig og jeg vil ikke miste kontakten med ham.
Håber i kan hjælpe.
Pige, 17 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 17
Tak for dit brev. Det er dejligt at høre, at du har mødt en, som du er blevet rigtig glad for, og som også er blevet rigtig glad for dig. Når det handler om forelskelser og følelser, har man ikke altid selv styr over, hvem der kommer til at vække de stærke følelser i en.
Som du også selv kommer ind på, er der en stor aldersforskel på jer og derfor kan du ikke forestille dig, at et egentligt forhold mellem jer ville komme til at fungere. Måske tænker du, at I er forskellige steder i livet – at du måske mere er til fester, mens han måske er der, hvor han gerne vil stifte familie? Eller måske tænker du på, hvordan jeres venner og familier ville reagere? Eller måske tænker du på, hvordan hans kæreste og bonus datter ville have det? Uanset hvad, er følelserne mellem jer ok og det er ok, at I er blevet glade for hinanden. Det er helt lovligt.
I alle forhold er det vigtigt, at man husker, hvem man selv er. Og hvad man vil og ikke vil være med til. Og det er måske ekstra vigtigt i forhold, hvor den ene er ældre og mere erfaren end den anden. Du lyder dog til at være en pige, der er klar over, hvor dine egne grænser går og kan gøre opmærksom på dem. Og det er nogle gode egenskaber at have.
Om I ender med at have sex sammen eller ej, er selvfølgelig jeres egen beslutning. Men da du ikke ønsker at miste kontakten med ham, vil jeg foreslå dig, at I får snakket sammen om jeres forhold først. Mange flirts går desværre i stykker, fordi partnerne vil noget forskelligt, og den ene vil mere end den anden. Måske har den ene det helt fint med, at man bare dyrker sex – samtidig med at den anden måske ser det som starten på et seriøst forhold. Derfor tror jeg, at det er vigtigt, at du og ham får snakket om, hvad I vil med hinanden – og hvad der evt. skal ske, efter I har haft sex med hinanden.
Måske vil du have svært ved bare at snakke med ham? Så kunne du måske skrive nogle af dine tanker ned i et sødt brev til ham. Jeg tror, at han vil blive glad for et brev, hvor der står, at du holder rigtig meget af ham og meget gerne vil have, at han også i fremtiden vil være en del af dit liv. Men at der også er nogle ting, som du tænker på eller er i tvivl om.
Jeg håber, at du har fået nogle idéer, som du har lyst til at prøve af. Hvis du vil have flere idéer eller bare har brug for at snakke, er du altid velkommen til at skrive eller ringe.
Kærlig hilsen BørneTelefonen