Brev
Forelsket i en jeg ikke kender personligt
Jeg er en pige på 16 år, og for et års tid siden stødte jeg på en fyr på 21 år som er den flotteste fyr jeg nogensinde har set!
Han ved ikke at jeg eksisterer.
Jeg fandt lidt ud om ham og vi har en del fælles interesser. Jeg ved hvor han arbejder, men ikke hvornår, og jeg ved hvilken by han bor i. Han har på et tidspunkt haft en kæreste, men jeg aner ikke om de stadigvæk er sammen, og de bor også i hver sin ende af landet.
Jeg vil virkelig gerne møde ham, men det er selvfølgelig ret svært.
Jeg har ikke Facebook længere.
Jeg ved at han er lidt ældre end mig, men jeg har ikke tænkt så meget over det, da jeg hele mit liv kun har haft venner som er en del ældre, men samtidig er jeg bange for at han alligevel skal synes jeg er for ung.
Jeg har tænkt på ham i et år nu, og kan ikke glemme ham!
Hvad skal jeg gøre?
Pige, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du Tak for dit brev. Det er sørme længe du har gået og tænkt på fyren, og det er sejt af dig at skrive herind om det. Gad vide, hvad det er ved ham, som lige fangede dig for et år siden udover at han er den "flotteste nogensinde"?Det her brev handler om at være forelsket i nogen man ikke kender og at have en forestilling om, hvordan en person er. Brevet er et forsøg på at få vendt nogle tanker hos dig, som forhåbentlig kan være en hjælp i forhold til, hvad du vil gøre. Når man er forelsket kan det fylde helt vildt meget og jeg har talt med andre, som føler, at de tænker på den de er forelsket i hele tiden. Det kan være sådan, at man forestiller sig, hvordan det vil være at være sammen med fyren og det kan nærmest blive til en hel drøm.. Hvordan føles det mon for dig og kan du genkende noget af det? Når man har en forestilling om, hvordan det kan være med en bestemt fyr, kan det gøre, at andre drenge ikke kan leve op til de forestillinger man har om lige netop den ene fyr. Jeg har talt med andre, hvor forestillingerne nogle gange har passet sammen med, hvordan det er i virkeligheden og andre gange har det faktisk overhovedet ikke gjort det. Det kan altså være, at fyren er, som du forestiller dig det, men det kan også sagtens være, at han faktisk er helt anderledes, når man lærer ham at kende. Har du mon allerede stillet dig selv nogle af de spørgsmål eller tør du ikke risikere at "drømmen brister", hvis du gør?  Det kan faktisk være sådan, at man nogle gange bliver forelsket i en drøm og det derfor  kan være svært at realisere drømmen. Der er mange som oplever at blive forelsket i nogle, som de ikke kan blive kæreste med, fx en berømt. Det oplever flere og det kan også være en del af det, at finde ud af, hvilke egenskaber man kan lide ved en anden person og hvordan forelskelse og betagelse er. Det er godt, at du er bevidst om, hvilke egenskaber og interesser, som du lægger vægt på i forhold til en fyr. Måske kan det være en hjælp for dig i forhold til at finde en, som du kan  lære godt at kende og kan blive kærester med. Måske kan alle dine følelser og hvad du lægger vægt på ved denne her fyr, være med til, at du kan finde frem til, hvilken slags fyr du kan lide. Måske skal det slet ikke være ham, men en som har nogle af de samme egenskaber som ham. Hvad tænker du mon om det? En hjælp for dig kan være, at du taler med dine veninder om det hele. Det kan være, at de har gode råd til, hvad du kan gøre. For nogen kan det også være rart, for ligesom at få tankerne ud af hovedet og få vendt det hele. Hvem ville være god for dig at tale med om det? Jeg håber, at det her brev også kan hjælpe dig med, hvad du skal gøre. Du er også velkommen til at ringe til BørneTelefonen på 116 111 for at tale videre om det hele. Det at du har skrevet herind, fortæller  mig, at der er noget, du ikke er helt færdig med at finde ud af, og den "stemme" skal du blive ved med at lytte til i din videre søgning efter, hvad der er det bedste for dig at gøre. At du har tænkt på fyren et helt år giver et billede af, at du er trofast og vedholdende – det er en god egenskab, hvis man løbende husker at stoppe op og tænke over, om det stadig er noget, man har lyst til at holde fast i og bruge energi på. Ønsker dig helt og lykke ud på kærlighedens "krøllede" veje.. Mange hilsner fra BørneTelefonen.