Brev
Forelsket i en ikke altid sød dreng
Kære børnetelfonen
Jeg er vildt forelsket i en dreng han er mega cute og pæn og for det meste sød men ikke altid han for tit vredesudbrud og vi var også op at slås i efteråret (vi er venner igen) vi snakker godt sammen men jeg hved ikke om han er det vær når han hele tiden bliver sur jeg ved heller ikke om han har de samme følelser for mig
Pige, 11 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 11 år
Tak for dit brev!
Hvor er det godt, at du skriver herind og deler dine tanker og følelser. Du har nemlig skrevet et rigtig fint brev!
Når jeg læser dit brev, kan jeg se, at du har forelsket dig i en dreng, som du synes er rigtig sød og pæn. Men han kan nogle gange godt blive vred, og det synes du måske ikke er så rart?
Det med følelser kan nemlig godt være svært at finde ud af. Når man bliver forelsket, så føler man nogle gange, at man får sommerfugle i maven. Det kan være, at du også føler, at du får sommerfugle i maven, når du ser drengen?
Du skriver også, at han godt kan blive vred, og at I har været oppe at slås. Jeg kan godt forstå, at du bliver lidt i tvivl om han er det værd, når han bliver vred. Det lyder ikke så rart for dig.
Det er vigtigt, at man har nogle gode venner omkring sig. Det er også vigtigt at være gode ved hinanden.
Men du skriver, at I er blevet venner igen. Det kan være en ide at spørge ham, hvorfor han bliver vred. Måske har han sagt det til dig?
Du skriver også, at du er i tvivl om han har de samme følelser for dig. Det kan nogle gange godt være svært at finde ud af.
Det kan være, at du måske har lyst til at spørge drengen, om I skal lave noget sammen? Det kan være, at når du er i skole, at I kan spille et spil eller lave lektier sammen?
Hvis I på den måde er mere sammen, kan det være, du lærer ham bedre at kende. Måske du finder ud af, hvornår han bliver sur – og om du har lyst til at være sammen med ham.
Det er godt, du tænker på, om han er det værd. Det vigtigste er nemlig, at du passer på dig selv. Men hvis I er mere sammen, kan det være, det er nemmere at finde ud af. Kan du mon følge mig?
Måske kan du sige til ham, at du synes at han er sød? Det kan være en måde, hvor du finder ud af, hvad han synes om dig.
Jeg synes i hvert fald, at du virker til at være rigtig modig – og god til at mærke dine følelser. Det er en god ting at kunne.
Jeg håber, at du ser mit svar, og at det kan hjælpe dig videre.
Husk på, at du altid er velkommen til at skrive ind til BørneTelefonen igen og dele dine tanker.
Kærlig hilsen,
BørneTelefonen