forelsket i en fra min vennegruppe

hej..
jeg er en pige på 14 år. jeg har for en måneds tid siden været på lejrskole med min årgang. der var 2 aftner jeg aldrig vil glemme.

jeg sad i sofaen på stedet vi var på lejrskole. jeg sad med en masse andre drenge og jeg var den eneste pige. men de 2 aftner sad jeg og masserede en af drengenes fødder. det lyder lidt underligt men jeg gjorde det frivilligt. nr 2 aften gjorde jeg det igen. dog maserede jeg også lidt længere nede uden han sagde noget til det.

efterfølgende er jeg blevet vildt forelsket i ham. jeg har bare nogle problemer. 1) han er med i min vennegruppe. det gør ligesom at det ville være lidt underligt og hvis vi så endte med at være k og vi så slog op så ville det være syyygt pinligt. mit andet problem er at han er forelsket i en anden pige. hans ex heldigvis kan hun ikke lide ham og hun slog op efter en uge.

jeg sad med ham og hans bedste ven ved et bord til valgfag og der spurgte hans ven ham om han stadig kunne lide pigen. han svarede: det har jeg jo svaret på JA jeg kan.

jeg frøs og kunne ikke tænkte på andet en alt det jeg havde følt mellem mig og ham. jeg kan stadig lide ham men jeg føler at han begynder at træke sig mere og mere væk. jeg har fortalt 2 piger i min venneguppe om mine føleleser til ham. men jeg har bare sagt at jeg syntes han er søs og pæn. ikke at jeg tænker på ham 24/7.

hvis der er en af jer der har oplevet lidt af det samme. eller en af jer der har et godt råd så plzzzz svar og kom med det.

hilsen den forvirrede pige der har brug for hjælp.

Pige, 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 14 år

Hvor er det godt, at du skriver til os. Jeg kan se, at du er forelsket i en dreng fra din vennegruppe, som tilsyneladende er forelsket i en anden pige. Det er altid hårdt at opleve og jeg tror, at langt de fleste mennesker har oplevet at være forelsket i en, som ikke umiddelbart gengældte ens følelser. Jeg vil gerne give dig et par råd med på vejen.

Du fortæller, at drengen er forelsket i sin ekskæreste, men at hun vist ikke er forelsket i ham. Det er selvfølgelig ikke så fedt. Man kan som regel ikke bare sådan lige ændre folks følelser. Måske har han brug for lidt tid til at komme over eks-kæresten, før han kan mærke varme følelser for en ny. Derfor er man ofte nødt til at være tålmodig og være sammen som venner, og så se om følelserne ændrer sig med tiden. Det kan være en ulidelig situation at stå i – det forstår jeg rigtig godt.

Jeg tænker, at du må prøve at holde fast i dit venskab med ham, og se om det kan udvikle sig over tid. Måske får han øje på dig og glemmer hende den anden. Eller måske finder du ud af, at det ikke skal være ham alligevel.

Du kan måske også prøve at snakke lidt mere med dine veninder om det? Jeg kan se i dit brev at du allerede har fortalt dem lidt. Måske kan du fortælle dem, at du i virkeligheden er blevet rigtig glad for ham og tænker på ham hele tiden, men at han jo er vild med en anden. Tit bliver tingene meget nemmere bare af at snakke med nogen om det. Er det måske en mulighed for dig?

Du har også mulighed for at kigge på vores temaside om kærlighed. Den kan du finde her.

Du skriver også, at det ville være rigtig pinligt, hvis I blev kærester og så slog op, når nu I er i samme vennegruppe. Det kan jeg godt forstå. Der ville helt klart være nogle akavede og lidt svære øjeblikke, hvis I havde været kærester og så havde slået op.

På den anden side tænker jeg, at hvis nu I blev kærester og det bare gik rigtig godt, så ville det jo være ret fantastisk, at I også var i samme vennegruppe. Nogle kærestepar kan også godt slå op som venner og stadigvæk være i samme vennegruppe bagefter. Det er klart, at det aldrig vil være helt det samme, men måske kan det godt fungere alligevel. Giver det mon mening for dig?

Du har været rigtig god til at beskrive din situation for os. Jeg tænker, at det er den styrke du skal bruge til at få snakket med endnu flere om det. Jeg håber, du kan bruge mine råd. Ellers er du meget velkommen til at skrive til os igen eller ringe til os på 116111.

De bedste ønsker

BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.