Brev
Forelsket i en fra 4. Klasse
Kære BB.
Jeg er en pige på 12 år.
I det seneste par måneder har jeg kunne lide en dreng fra 4. Klasse.
Han er på samme alder som mig da han er gået en klasse om.
Men i de sidste par dage har han lagt mærke til mig og jeg er begyndt at at få følelser for ham.
Her for er par dage siden sad vi ude på gangen på skolen og ham og en a hans venner ryggede et bord HELT hen til hvor vi sad. Hans ven spurgte så “hvem skal vi kigge på” og så svarede han med “Dem alle tre. De er alle lækre.” DER vidste jeg jeg var forelsket i ham.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre da jeg ikke er den mest åbne person.
Hjem. Forelsket 12 årige pige
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 12 årige pige
Forelskelse kan være så skønt. Sommerfugle i maven og et smil klistret fast til ansigtet. Men det kan også være svært at have med at gøre. Mens nogen har let ved at tale med dem de kan lide, er der andre der synes det er lidt svært. Tak fordi du deler din historie med os. Det viser, at du er en person, der kan tage handling. Og det betyder, at du også kan finde modet til at snakke med fyren du er vild med.
Noget du kan gøre for at falde i snak med ham, er faktisk det samme som han gjorde, da han rykkede bordet helt tæt på. Prøv at holde dig tæt på ham i frikvartererne. Måske sker det helt naturligt, at I så falder i snak. Du kan også prøve at skrive til ham først, måske på sms? Det er også en rigtig god idé at snakke med nogen om det. Det kan være en ven, din mor eller far eller en helt tredje. Måske kan dine veninder komme med flere idéer til, hvad du kan gøre? Du kan også kigge i vores gode råd om forelskelse:
Selvom forelskelse er noget af det allermest dejlige her i verden, skal man huske at kigge op en gang imellem. Man kan nemlig nogen gange blive helt blind af forelskelsen, så man ikke lægger mærke til hvis den man kan lide, ikke er sød ved en. Og alle fortjener at blive behandlet godt. Husk på dig selv, mens du nyder den skønne forelskelse.
Kærlig hilsen BørneTelefonen