Forelsket i drengen.

Hej BB.

Som mange andre der skriver ind er jeg blevet forelsket. Jeg er en pige 12, og er blevet forelsket i en dreng fra min klasse… Lad os kalde ham A. Jeg har nu været forelsket i ham i ca. Et halvt år.

Den eneste der ved det er min bedste veninde, men hun “driller” mig med det… Eller hvad man skal kalde det.

Jeg tår ikke sige til A hvad jeg føler få ham, og er ikke sikker med at få min veninde til det fordi hun “driller” med det. Jeg har jo været forelsket i ca et halvt år,og jeg synes bare han bliver sødere og sødere. Hvad skal jeg gøre?

Hilsen pigen der er forelsket i A

Pige, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære forelskede pige på 12 år

Tak for dit brev til BørneBrevkassen. Det er godt, du skriver herind og fortæller om dine følelser. Det må være svært for dig, når I går i samme klasse, og jeg kan godt forstå, det kan føltes irriterende for dig, når din veninde ”driller” dig med, hvordan du har det med drengen, du kalder for A.

Jeg tænker på, om du kan fortælle din veninde om, hvordan du har det med, at hun driller dig med A? Måske er din veninde ikke klar over, hvordan du har det med hendes små drillerier, kan det tænkes? Kunne du fortælle hende, at det gør dig usikker eller måske bliver du mere nervøs? Hvad tror du, der vil ske, hvis du fortalte hende, at du gerne så, at hun slet ikke kommenterede det? Måske kunne du tilføje, at det kunne være ok for dig, hvis du selv havde lyst til at ”lette dit hjerte” for hende. Hvad ville hun mon sige, hvis du spurgte ind til, om der var nogen, hun var vild med, og hvordan hun så ville have det med, at du omtalte det?

Jeg tænker, der muligvis både er fordele og ulemper ved, at du går i samme klasse som A. Men det er der jo ikke så meget, du kan gøre ved, så måske skal du bare springe ud i det og prøve at snakke lidt med ham? Nu det snart er sommerferie, har du så spekuleret over, hvad han skal i ferien? Var det noget, du kunne tale med ham om?

Hvis han går til noget sport i fritiden, var det så en ide at tage hen og se på, hvis nu han skulle træne i weekenden eller den kommende ferie? Det kunne også være, at der var nogle skoleting, han var god til, hvad tror du han ville sige til, hvis du spurgte ham om hjælp til en opgave? Det kan også være, han er interesseret i noget bestemt musik, selv om du måske ikke kan lide det samme, kunne det være, at jeres forskellige smag eller samme musiksmag kunne starte en samtale op - hvad tænker du om sådanne muligheder?

Var det en mulighed at invitere nogle stykker fra klassen deriblandt A, til at bowle, gå i biografen eller måske bare til at mødes og se noget video en aften? Det kunne måske være en mulighed for at komme til at snakke med ham udenfor klasseværelset, måske har du selv andre ideer i den retning..?

Det kan være, du har lyst til at tale med en af vores søde rådgivere på BørneTelefonen om, hvordan du har det. Du kan ringe helt gratis til BørneTelefonen på 116 111.

Mange kærlige hilsner

BørneBrevkassen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.