Brev
Forelsket i 32 årig!
Hej, jeg er en pige på 15 år, og er blevet forelsket i min chef.
Han er 32 år og har en kæreste, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.
Taler tit med ham, og nogle gange føler jeg at han behandler mig, som om der er mere i mellem os.
Altså han er bare så fantastisk.
pleease hjælp mig!
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære Pige på 15,
Forelskelse kan være sådan en dejlig ting, og andre gange kan den være kompliceret og svær.
Det lyder til, at du føler begge ting på en gang. Det kan jeg godt forstå.
Når man er forelsket, kan det være svært at pakke sine følelser væk.
Det kan føles så unaturligt at skjule en så positiv og rar følelse, som forelskelsen kan være.
En forelskelse er uskyldig, og der er derfor ikke noget i vejen med, at du har fået følelser for din chef.
Alligevel tænker jeg, at det kan blive svært, hvis I skal få et forhold.
Her tænker jeg både fordi, han allerede har en kæreste. Men også fordi, at han er din chef og der er så stor en aldersforskel mellem jer.
Det fornemmer jeg, at du måske allerede også har tænkt på?
Med så stor en aldersforskel kan der være stor forskel på, hvor man er henne i livet, hvad man forventer i et forhold og grænser.
Man kan lære meget af en forelskelse.
Det har måske også givet dig en viden om, hvad du finder tiltrækkende? Og hvilke kvaliteter du søger I en kommende kæreste?
Det lyder rigtig rart, at du har en chef, som du føler dig tryg og godt tilpas ved.
Samtidig tænker jeg, at din chef bør være venlig overfor alle hans ansatte.
Hvis man selv har følelser for en, kan man godt komme til at tænke meget over alle de ting, som den anden gør. Altså, at man kan komme til at tro, det er ment som noget med kærlighed, men i virkeligheden er ment venligt.
Det er måske ikke det svar, som du havde håbet på at få af mig. Det forstår jeg godt.
Måske du kan finde ro i at vide, at det er helt okay at være fascineret af din chef. Og bare nyde, at du har en sød chef, som du tit taler med.
Der sker jo ikke noget ved, at du i det skjulte går og beundrer ham. At du, eventuelt får lidt sommerfulge i maven, når du er på arbejde, er jo meget uskyldigt.
Og mon ikke der også dukker en anden op, du kan forelske dig i og som bliver forelsket i dig?
Nyd din forelskelse og kig samtidig efter andre søde fyre, gerne på din egen alder, så det måske kan blive til mere end en forelskelse.
Du må altid ringe eller skrive herind igen, hvis du har brug for at få vendt nogle flere tanker.
Jeg sender dig alle mine bedste ønsker.
Kærlig hilsen
BørneTelefonen