Forelsket – Det var jo ikke meningen

Jeg er så forvirret når jeg sidder og skriver det her, kan ikke konsentrere mig så godt, så undskyld hvis det er dårligt skrevet, dog håper jeg at i kan give mig nogle råd, for det er er meget mærkeligt for mig.

Har læst meget rundt på nettet og kigget igennem mange breve fra BrevKassen men føelger alligevel at det er best hvis i kan svare mig direkte.

Hej jeg er en dreng på næsten 16.

Jeg ved ikke helt hvad der er galt (måske gør jeg men vil gerne høre jer først) og jeg ved ikke helt om det er normalt det her.

Det startet med at mig og min kæreste slog op (tror det var i april) Og det tog mig sådan set meget lang tid at komme over. Efter sommerferien var det meget bedre. Tænkte knap nok på hende. Dessuden flirtede jeg med ret mange piger.

Vi har dans to gange om ugen i skolen, og der for vi så en partner hver (dreng og pige self) Og jeg dansede så med en pige fra min klasse, altså “H.” Okay så: Midt i dansen mødte vores øjne så og det resulterede i at hun smilte. Efter hvad der føles somet kvater som egentlig bare var 2 sekunder bryd vi så øjenkontakten, det var virkelig akavet.

Næste time var jeg nød til at gå hjem for at hente nogle bøger, på vej hjem checket jeg min Facebook og så at H havde sent en Friendrequest, jeg accepterede den på under et sekund. Jeg valgte så og se om hun var på insta, det var hun så, så jeg fulgte hende der, og tog et hurtig kig igennem hendes billeder. Hvorfor jeg ikke havde set det før forstår jeg aldrig. Men HOLD DA KÆFT HUN ER PÆN.

Næste dag havde vi så Kundst og Håndværk. Jeg satte mig så ved siden af en af mine venner, da H kom ind satte hun sig overfor mig, hvilket jeg ikke helt forstår for hun havde chancen til at sidde imellem to af hendes gode venner, istedet for kun 1. Vi sad og tegnet lidt og jeg bemærket at hun kigget meget op og ned “kigget hun på mig?” tænkte jeg så jeg kigget også op, så skete det igen: vores øjne mødte, denne gang holdte vi kontakten i 10 sekunder (tror jeg) før vi kigget ned igen, der var 2-3 gange i den time det skete igen men det var ikke noget stort.

Så kom weekenden. Der havde jeg det ikke så godt, termin prøve, mobil stjålet og aflyst svømmestævne og mere, så for at føle mig bedre gik jeg ind på H`s instagram og kiggede på hendes billeder. Det var måske en dårlig ide for i snart 5 dage har jeg ikke rigtig tænkt på andet end hende. Så jeg begynder at blive bange for at jeg er blevet forelsket, nu når jeg kun har været det 1 gang før og kun haft et par kærester.

Men nu spørger jeg jer, er det normalt at blive forelsket i en man ikke rigtig har lagt mærke til før? og er jeg forelsket? I så fald hvad burde jeg gøre?

Jeg har mest af alt lyst til at gå direkte hen til hende og invitere hende med i biffen eller noget, men jeg er nok mest tryg ved at det “fader in” hvis i forstår.

Håper i kan hjælpe mig
-Dreng på 15

Dreng, 15 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 15 år.

 Hvor er du god til, at forklare hvordan du har det og fortælle om dine følelser. Det at kunne mærke sine følelser og beskrive dem som du kan, det er ikke alle der kan det. Det synes jeg, er en kæmpe styrke.

Du skriver, at du føler dig forvirret. Jeg kan ikke lade være med, at tænke på, om det måske skyldes, at du kan være bange for, at blive såret igen. Mon det også er nogle tanker du har? Det er ganske naturligt, at man som ung møder en masse mennesker, som man kan få følelser for. Det er en del af det, at være teenager. Og det at have kærester, er også med til at udvikle os som mennesker. Det selvfølgelig aldrig rart, hvis forholdet går i stykker. Men de følelse man føler, er en hel naturlig ting og noget alle går igennem. Det er også med til at forme os, og lære os hvem vi er som person.

Du spørger om det er nomalt, at blive forelsket i en, man ikke har lagt mærke til før. Ja! Følelser kan være rigtig sværre at styrre. Og når man udveksler blikke som du beskriver, så kan det godt vække følelser man ikke har haft før. Det kan gøre en varm helt ind i maven. Du synes jo også hun er rigtig pæn og du tænker på hende hele tiden.

At være mest tryg ved, at det bare "fader in", kan jo være en måde at passe på sig selv. At du ikke er sammen med en, fordi du er bange for at blive ked af det igen. På den anden side, så lyder det jo som om, at du er interesseret i hende. Kunne det måske være en idé, hvis en af dine venner spurgte hende, om hvad hun synes om dig? Så vil du jo få at vide, om hun er interesseret, inden du inviterer hende i biografen. Det kunne måske gøre dig tryg nok til, at tage chancen.

Du er i tvivl om du er forelsket. Det lyder i hvertfald til, at du har mange varme følelser for H. Så det kunne være en idé, at invitere hende ud. Så vil I få mulighed for at få noget tid sammen, og det kan måske give dig svar på, om du virkelig er forelsket.

Jeg kan anbefale dig at gå ind og kigge mere i vores 5 gode råd om forelskelse.

Det kunne måske være en hjælp, så du kan få gjort det, der føles rigtigt for dig.

Jeg håber mit svar kan hjælpe dig lidt på vej. Det er dejligt at leve dit liv fyldt med kærlighed og glæde.

Mange hilsner fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.