Brev
Forelsket!
Hej brevkasse.
Jeg er en dreng på 13 år.
På min årgang er der en hel masse piger, men der er kun to piger som jeg synes er smukke og søde.
Jeg ved ikke om det er forkert at kunne lide to piger på en gang… Og jeg ved heller ikke om de kan lide mig.
Den ene af pigerne kigger noglegange på mig, men hun kigger hurtigt væk igen, og den anden giver mig ikke rigtigt nogen form for opmærksomhed.
Vær sød at hjælp mig,
Hilsen dreng på 13
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej dreng på 13 år.
Det lyder da dejligt, at du har et godt øje til de to piger. Jeg synes ikke, det er forkert, at du godt kan lide to piger -  men du bliver nok nødt til at vælge mellem dem. Derfor kan du måske lave en liste over, hvad du godt kan lide ved hver af pigerne og se hvilken pige, der får den længste liste. Det kan så være hende, du vælger at prøve at få noget sammen med.
Jeg tænker, at hende pigen, der nogle gange kigger på dig og hurtigt kigger væk igen godt kunne virke til at kunne lide dig. Måske kan du derfor spørge, om I skal lave et eller andet sammen? Fx lektier, gå en tur, spille et spil. Hvis hun er med på den, kan du få mulighed for at snakke med hende og på den måde måske finde ud af, om hun godt kan lide dig. Det kan også være, du kan komme lidt mere i kontakt med hende over Facebook, snapchat og hvad du ellers bruger af sociale medier.
Du kan prøve samme taktik som med hende den anden, der ikke giver dig så meget opmærksomhed, hvis det er hende, du bedst kan lide. De fleste piger kan godt lide at få opmærksomhed. Og måske skal hun bare lige få øje på dig.
Det kan nogle gange være svært at finde ud af, om piger kan lide en, fordi en del piger er ret generte. Det bedste er derfor at tilbringe tid sammen – så lærer man hinanden at kende og kan bedre fornemme, hvor den anden står. Overvej derfor om du og dine venner kunne invitere den pige, du godt kan lide og nogle af hendes veninder med til et eller andet, fx en tur i biografen.
Jeg håber, du finder ud af, hvem du bedst kan lide. Og at hun også kan lide dig, så I måske kan blive kærester.
Kærlig Hilsen Børnetelefonen.