Forelsket!

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Hej dreng på 13 år.

Det lyder da dejligt, at du har et godt øje til de to piger. Jeg synes ikke, det er forkert, at du godt kan lide to piger -  men du bliver nok nødt til at vælge mellem dem. Derfor kan du måske lave en liste over, hvad du godt kan lide ved hver af pigerne og se hvilken pige, der får den længste liste. Det kan så være hende, du vælger at prøve at få noget sammen med.

Jeg tænker, at hende pigen, der nogle gange kigger på dig og hurtigt kigger væk igen godt kunne virke til at kunne lide dig. Måske kan du derfor spørge, om I skal lave et eller andet sammen? Fx lektier, gå en tur, spille et spil. Hvis hun er med på den, kan du få mulighed for at snakke med hende og på den måde måske finde ud af, om hun godt kan lide dig. Det kan også være, du kan komme lidt mere i kontakt med hende over Facebook, snapchat og hvad du ellers bruger af sociale medier.

Du kan prøve samme taktik som med hende den anden, der ikke giver dig så meget opmærksomhed, hvis det er hende, du bedst kan lide. De fleste piger kan godt lide at få opmærksomhed. Og måske skal hun bare lige få øje på dig.

Det kan nogle gange være svært at finde ud af, om piger kan lide en, fordi en del piger er ret generte. Det bedste er derfor at tilbringe tid sammen – så lærer man hinanden at kende og kan bedre fornemme, hvor den anden står. Overvej derfor om du og dine venner kunne invitere den pige, du godt kan lide og nogle af hendes veninder med til et eller andet, fx en tur i biografen.

Jeg håber, du finder ud af, hvem du bedst kan lide. Og at hun også kan lide dig, så I måske kan blive kærester.

Kærlig Hilsen Børnetelefonen.

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.