Brev
Forelsket!!!
Hej børnetelefonen
Jeg er 12 år og er forelsket i ca. En på 15 år
jeg ser ham tit og er helt vildt forelsket i ham.
Vi kigger tit på hinanden når vi nu ser hinanden til sport
vi har ikke sådan snakket sammen men har udvekslet nogen få ord.
Som sagt er han 15
Jelved slet ikke hvad jeg skal gøre hjæææææælp mig!!!! Havd skal jeg gøre????
Kh pigen på 12
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12
Det lyder rigtig dejligt, at du er blevet forelsket.
Måske har du lyst til at læse lidt mere om forelskelse. Vi har et tema om det på vores hjemmeside. Du kan læse om forelskelse på https://bornetelefonen.dk/tema/forelskelse
Du skriver, at I tit kigger på hinanden til sport, og at I har udvekslet nogle få ord.
For mig lyder det til, at der også kan være en interesse fra hans side. Det kan du dog kun finde ud af ved at være nysgerrig og få handlet på det.
Mit råd til dig er, at du næste gang I mødes, viser ham, at du er interesseret. Måske kunne du bare sige hej og sende ham et stort smil. Ville du turde det?
Måske smiler han tilbage. Eller begynder at tale med dig. Den måde han reagere på, vil nok kunne fortælle dig om han er interesseret eller ikke.
Selvom det lyder lige til bare at sige hej og smile, så ved jeg godt, at det kan være lidt svært at gøre. Nogle gange er det sværeste her i livet faktisk helt simpelt at gøre, det kræver bare mod.
Måske har du aldrig før prøvet at være forelsket og gøre noget ved det? Derfor kan det være en god ide at snakke med en god veninde eller en anden, du stoler på. Det kan også være, at din veninde kan hjælpe dig med at få startet en snak med drengen.
Held og lykke
Kærlig hilsen BørneTelefonen