Brev
forelsket..
Hej BB.
Jeg er en pige på 13, og jeg er forelsket i en på 14.
Han er et år ældre end mig, og det betyder ikke noget.
Her i fredags indviterede han mig i biografen og jeg sagde ja. Vi havde skrevet/snakket meget sammen inde og efter turen i biografen.
Dagen efter biograf turen, var jeg inde på hans Facebook og der så jeg at han havde skrevet han havde ADHD.. Jeg blev lidt overasket.. og aligevel ikke for havde hørt han havde nævt det for en ven før..
Han ved godt jeg ved han har det. Men man kan ikke mærke på ham at han har det.. han tager jo også sine piller.. men skal jeg behandle ham anderledes end andre eller ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det..
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 13
Tak for dit brev. Det lyder dejligt for dig, at du er blevet forelsket, og det lader jo også til at din ven er glad for dig, når han inviterer dig i biografen.
Du spørger om du skal behandle ham anderledes fordi du nu har fundet ud af, at han har ADHD. Du skriver også, at du ikke kan mærke noget på ham. Det er også sådan, at ADHD kan vise sig på mange forskellige måder. For de fleste betyder det, at de kan have svært ved at koncentrere sig i lang tid af gangen om skolearbejde f.eks. - men det er meget forskelligt fra person til person.
Jeg tænker ikke, at du skal behandle ham anderledes end andre. Du kan jo sige til ham, at du har set på hans FB ,at han har ADHD og spørge om der er noget specielt du kan gøre for ham? Det er fint, at han er åben med det på FB, og så synes jeg også sagtens, at du kan spørge ham direkte. Det viser jo også, at du tænker over, om der er noget du kan gøre for ham - det er da positivt.
Hvis du har lyst til at snakke med en rådgiver eller sms'e med en rådgiver, er du velkommen på BørneTelefonen 116 111.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.