Forelsket…

Kære brevkasse.

Jeg er en dreng på 15 år, og jeg går i 9. klasse. Jeg er blevet forelsket i en sød dreng fra min klasse, men ved ikke om han er til drenge eller piger. Hvad skal jeg gøre?

Hilsen Den forelskede dreng

PS: Jeg har kun kendt ham i omkring et halvt år.

Dreng, 15 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 15 år

Det er dejligt at være forelsket - men også lidt svært at være forelsket i en, man ikke ved, om man har en chance for at få.

Som du selv skriver, så ved du endnu ikke, om din ven er til drenge. Og måske ved han det heller ikke helt selv. Mange unge i jeres alder er nemlig stadig nysgerrige og åbne i forhold til deres seksualitet – og mange eksperimenterer sig lidt frem for at finde ud af, om de er til piger eller drenge eller begge dele.

Hvor afklaret din ven er, er svært at gætte på. Og måske har du derfor brug for at finde mere ud af det, inden du fortæller ham om dine følelser?

Derfor kan du forsøge at lære ham lidt bedre at kende. Du kunne prøve at blive venner med ham først – fx ved at hænge mere ud med ham i frikvarterene. Det kan også være, at du kan begynde at skrive med ham på Facebook?

Når I så kender hinanden bedre, kunne du spørge ham direkte om, hvordan han har det med drenge. Hvis du synes, det er for svært, kunne du også spørge ind til det generelt, fx ved at spørge ham om, han har haft en kæreste, eller om han kender nogen, der er homoseksuelle….

Det kan godt være svært at vente, når man er forelsket. Derfor har du måske bare allermest lyst til bare at fortælle ham, at du er tiltrukket af ham. Hvis du har det sådan – så synes jeg, du bare skal gøre det.

Du kan dog overveje inden, om han virker som typen, der vil blive forskrækket, hvis du går så hurtigt frem. Og du kan også overveje, om du er klar til at stå frem med din seksualitet. For du risikerer jo, at han fortæller andre, at du er forelsket i ham.

Måske kender du en biseksuel/homoseksuel voksen? Hvis du gør, kunne det måske være en ide at snakke med ham om nogle af de erfaringer, han har gjort sig igennem tiden. Du kan også få flere råd på www.sexlinien.dk

Kærlig hilsen
BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.