Brev
Forelsket
Hej brevkasse.
Jeg har i lang tid gået og bagt på en pige i min klasse. Jeg tror også godt at hun kan lide mig, men jeg tør alligevæld ikke at spørge om vi skal være kærster, for hvis hun siger nej ville det være vildt pinligt.
Efter sommerferien starter jeg i 7. Klasse på en anden skole. Det vil også sige at jeg ikke kan snakke med pigen mere, og så for jeg nok aldrig spurgt om hun vil være min kæreste. Hvad skal jeg gøre?
Jeg håber det var til at forstå.
Hilsen en dreng på 12 år.
Dreng, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 12 år,
Hvor er det dejligt, at du har bagt på en pige og du også tror, at hun kan lide dig.
Jeg vil give dig et par idéer til, hvordan du kan finde ud af, om hun også kan lide dig.
spørg en af hendes veninder, om hun ved det eller vil spørge hende om, hvad hun synes om dig?
en ven, der kan snakke med hende om dig eller måske være den, der spørger en af hendes veninder om hun ved, hvad pigen synes om dig
at du satser lidt mere selv...og skriver til hende eller snakker med hende. Det kan fx være over Facebook - messenger - sms, i ferien, har du mulighed for at spørge til, hvad hun laver osv. Det kan også være, at du spørger hende om en tur i biografen jer to eller sammen med flere fra klassen?
På de måder kan du få en fornemmelse for, om hun synes godt om dig og vove, at bruge mere tid sammen med hende. Du kan måske også får flere idéer her:
Du skriver, at du skal gå på en anden skole efter sommerferien, og nok ikke får hende at se mere eller snakker mere med hende. Måske ligger din skole meget langt væk, men måske har du stadig mulighed for at snakke med hende i telefon, sms, messenger, skype eller andre steder. Måske bor I i nærheden af hinanden, så I kan komme på besøg eller mødes et sted i fritiden.
Jeg håber, du kan bruge mine idéer til at finde ud af, om hun kan lide dig og du får mod på at spørge hende om, I skal være kærester.
Held og lykke
BørneTelefonen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.