Forelsket

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Hey forelskede pige.

Tusind tak for dit dejlige brev, som bare bruser af forår og forelskelse. Hvor er jeg glad for, at du skriver ind til os – jeg håber meget jeg kan give dig et par gode råd.

Du skriver, at du er forelsket i en dreng, men at du ikke er sikker på om han kan lide dig på samme måde, eller hvad han vil. Du skriver også, at hans venner, på et tidspunkt, har sagt, at han kan lide dig. Jeg kan godt forstå, hvis det er forvirrende.

Du har gået med denne forelskelse i lang tid og du vil egentlig gerne tage initiativ til at spørge ham og han vil hænge ud med dig.

Forelskelse er en svær ting, for det kan være svært at vide om kærligheden er gengældt – sådan som du også beskriver det. Men, kunne du måske være klar til at ‘skubbe lidt’ til dit crush, sådan så han måske lægger lidt mere mærke til dig. Det kan man gøre ved at flirte. Men, hvordan gør man så helt konkret det? Jo, her er en lille guide:

  1. Øjenkontakt: Prøv at få øjenkontakt med ham – og hold kontakten lidt længere end du ellers ville gøre. Nogen siger, at man kan ‘tale’ med sine øjne – og det kan du prøve. Hvis han kan mærke, at du er interesseret, kan det være han også selv bliver sikker nok til at turde kontakte dig. Måske er han interesseret allerede, hvis det passer hvad hans venner siger.
  2. Afstand: Flyt tættere på ham. Hvis I er i samme rum/område, så prøv at nærme dig – sæt dig i nærheden, evt. sammen med dine venner, så det bliver nemmere, helt tilfældigt, at støde ind i ham.
  3. Kropssprog: Forsøg, med dit kropssprog at vise ham, at du er interesseret. Prøv at vende dig i hans retning, evt. bare med siden til, men sådan at han har nemmere ved at se dit ansigt og dine øjne – flirt handler rigtig meget om at vise interesse, så han også lægger mærke til dig og måske bliver (endnu mere) interesseret.
  4. Berøring: Hvis du kan komme tæt nok på ham og får gang i en samtale, kan det være godt at få nogle små berøringer ind på en naturlig og venlig måde. Det skaber noget fortrolighed og et fysisk bånd imellem jer.
  5. Samtale: Hvis du gerne vil starte en samtale med ham, men ikke helt ved hvordan, så prøv at starte med et spørgsmål. Hvis han er i gang med at spise eller drikke noget, kan du spørge om det er godt – eller spørge interesseret til, hvad han laver netop nu. Du kan også lave en lille test på ham ved at spørge: “hvis du skulle vælge mellem x eller y, hvad ville du så vælge?” (popcorn eller slik, pasta eller pizza eller noget helt andet). Så kan du følge op med: “ja, det ville aldrig være gået mellem os alligevel”. På den måde lader du ham vide, at du har tænkt på, om det kunne blive til noget imellem jer og du skaber en lidt sjov stemning.
  6. Beskeder/sms/snap etc.: Prøv ikke at skrive for lange beskeder – flirtende samtaler på beskeder kan blive lidt akavede og man kan nemt misforstå hinanden. Så brug beskeder til at vække interesse og så hold dig til at flirte med ham, når du er rigtig sammen med ham, altså kan se ham og bruge de 5 andre teknikker, som jeg har nævnt.
  7. Find modet: Kender du det gamle udtryk: ‘Hvo intet vover, intet vinder’? Det betyder, at du er nødt til at turde flirte for at der kan ske noget. Hvis du fortsætter med at vente, kan det være det være, at det aldrig sker. Derfor er du nok også nødt til at turde kaste dig ud i det!

Husk at man skal øve sig for at blive god til at flirte.  Og hvem er bedre at øve sig på end én man faktisk gerne vil score?

Jeg håber du kan finde modet og vise ham, at du er lige her og rigtig gerne vil snakke mere med ham. Hvis han ikke er interesseret, er det selvfølgelig rigtig ærgerligt og jeg kan godt forstå, hvis du bliver både skuffet og ked af det. Men måske er det alligevel rarere at vide om følelserne er gengældt end aldrig få svar? Hvem ved – måske venter han også bare på svar fra dig.

Held og lykke med flirten og kærligheden – jeg hepper herfra.

Mange forårshilsner

BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.