Forelsket…

Kære BB.

Jeg er en pige på 12 år og er vildt forelsket i to drenge fra min klasse. Så meget at det nogle gange gør RIGTIG ondt inden i mig, fordi jeg har andre problemer indblandet i mit liv, men orker ikke at skrive dem nu…

Tilbage til drengene… det kunne være rart at vide om der var en chance for at en eller begge kan li mig? Lad og kalde den ene A og den anden B(det har ingenting med deres navne ivirkeligheden at gøre!) Så kan jeg fortælle hvordan de er over for mig til hverdag.

Person A: Han er meget sød ved mig og han for mig til at føle sig virkelig tryk når han er i nærheden. Han er også virkelig god til at få mig til at grine. Han kommentere og syntes også meget godt om mine ting på Facebook, fortiden, også når folk kommentere det. Og for lidt mere end en måned siden var der en fra min klasse der spurgte om mig og person A var kærester… Årh i: Han er bare såå sød i;

Person B: Sidst jeg kunne lide ham, flirtede jeg som en gal med ham, men denne gang kan jeg knap ha øjenkontakt med ham et halvt sekundt uden at blive vildt gernert og kigge væk. Vi snakker heller ikke nær så meget sammen, som før i tiden. Han virker også meget gernert, men når vi så endelig snakker sammen, har vi øjenkontakt og griner og har det helt vildt sjovt. Og når vi snakker sammen over skype(kun med lyd), er det somregel med nogle andre også. Men så driller han med at han er vokset mig over hovedet og sådan… Men det er på en søøød måde. Og sidste vi snakkede sådan over skype, spurgte han mig meget ind til om jeg havde en kæreste og om det var sandt om jeg havde været kærester med en anden fra klassen da vi gik i nogle klasser mindre, om jeg kunne lidt den person jeg var kærester med i de små klasser og fortalte at han havde fået afvide af mine veninder at det var dem der gjorde at vi kom sammen.

Please svar!(-: dette er trejde gang jeg skriver ind til jer.

Hilsen Mig(-:

Pige, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige
Tak for dit brev. Vi får mange breve hver uge, og vi prøver at svare så mange som muligt, men samtidig vil vi også gerne sørge for, at svarene er personlige og brugbare, så derfor er der desværre også nogle, som ikke får svar. Men godt du har skrevet igen.
Når jeg læser om de to søde drenge, du beskriver, så tænker jeg at der er mange tegn på, at både A og B kan li' dig. Måske har du også selv den fornemmelse, for jeg kan se, at du har lagt mærke til mange små tegn i deres måde at være på overfor dig. Jeg bliver da selv helt glad, når jeg læser dine beskrivelser - og jeg tænker, at du er heldig at have to så søde drenge, som virker interesserede i dig.
Du får meget levende beskrevet de to drenge, men det er jo alligevel dig, der kender dem bedst, så det er svært for mig at sige, hvem der mon er størst chance hos - hvis det er det, du gerne vil have lidt hjælp til..? Altså, A lægger rigtig meget mærke til dig (så meget at en fra klassen har spurgt om I er kærester), og du føler dig tryg sammen med ham. B virker måske lidt mere reserveret, men han gør også noget helt særligt ved dig, når han driller dig på sin søde måde, så du bliver genert.
Jeg tænker som sagt, at begge drenge virker interesserede i dig (heldige dig), og at det næste skridt måske kunne være at tænke over, om du gerne vil være kærester med en af dem - og måske prøve at kaste dig ud i at spørge en af dem..?
Jeg håber, det hjalp lidt? Ellers kan du også prøve at ringe til BørneTelefonen på 116 111 og fortælle en af de søde rådgivere om de to drenge - nogle gange kan det hjælpe at få fortalt om det, for så kan tankerne pludselig falde på plads i hovedet.
Held og lykke fra BørneBrevkassen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.