Brev
Forelsket
Hej BB:-)
– Jeg er en pige på 15 år. Jeg har nu over et år, været forelsket i den samme dreng, men der er ikke rigtig sket noget mellem os. Vi har skrevet en masse til hinanden, og skriver ofte at vi elsker hinanden. Når vi er ude og spille bowlingstævner sover vi altid ved siden af hinanden, men det bliver bare til lidt kram, og et kys på kinden. Vi har længe snakket om at der skal til at ske noget, men jeg ved bare ikke hvad jeg kan gøre for at der sker noget.
Håber i kan hjælpe mig 🙂
Pige, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 15 år
Tak for dit brev til BørneBrevkassen. Hvor er det dejligt at læse om din forelskelse. Alligevel kan jeg godt forstå, hvis du føler dig lidt utålmodig eller frustreret over, at I ikke rigtigt kommer videre og bliver kærester.
Når jeg læser dit brev, bliver jeg i tvivl om, hvor meget I ser hinanden i hverdagen? Måske er det en ven, du udelukkende møder, fordi I begge deltager i bowlingstævner, eller går I på samme skole? Hvis I kun ses til stævnerne, kan det måske godt begrænse dine muligheder lidt, alt efter hvor langt I bor fra hinanden. Hvis I går på samme skole, har du måske nogle muligheder for også at se ham i pauserne..?
På mig lyder det til, at I begge har nogle følelser for hinanden. Kunne det være et skridt i en mere kæresteagtigt retning at foreslå, om I skulle tage en tur i biografen, bare jer to? Det ville være en anderledes måde at mødes på, end den du beskriver I plejer, og måske kunne det føre noget mere med sig...
Hvad tror du, han ville sige til, hvis du fortalte ham om dine følelser for ham? Måske tænker du, at det ville være svært eller pinligt..? Kunne du måske fortælle ham noget i retning af, at du bliver glad for det, når han skriver, at han elsker dig? Hvordan tror du, han vil reagere på det? Måske er han også usikker på at tage det første skridt...
Jeg kunne forestille mig, at der er rigtig mange børn med til sådanne bowlingstævner. Måske kan det være svært at tale så privat med så mange omkring jer? Var det en mulighed, at I sammen gik en tur lidt væk for jer selv? Hvad tænker du, der ville ske, hvis du tog hans hånd i din under sådan en lille gåtur?
En anden mulighed var, at du viste ham dit brev, som du har skrevet til BørneBrevkassen. På den måde får du, uden at skulle sige noget, fortalt ham, at du gerne vil mere... Var det måske en mulighed, tænker du?
Hvis du har lyst til at tale mere om dine muligheder, kunne det måske være en ide for dig at ringe til BørneTelefonen på 116 111. Der sidder nogle dygtige rådgivere, der kan lytte til dig.
Mange kærlige hilsner,
BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.