Forelsket

Hej

jeg er en pige på 14 år.

Jeg har et problem, jeg er forelsket i en dreng på 16 et halv.

Jeg går til håndbold, hvor han er hjælpetræner.

Hver gang jeg kommer op i hallen, er det første, jeg kigger efter ham. Han er den sødeste jeg kender, og hver gang han kigger på mig, eller vi rør hinanden, får jeg sommerfugle i maven.

Problemet er, at jeg ved, at jeg aldrig nogensinde kunne komme sammen med ham. Jeg er lille, grim og dum, han kan umuligt falde for en som mig.

Her sidste gang jeg var til træning, havde han en pige med, det lignede meget de var kærester.

Jeg blev så ked af det, og jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal gøre???

Pige, 14 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige på 14

Tak for dit brev. Jeg forstår godt, at det er svært at være hemmeligt forelsket i din hjælpetræner.

Det er jo dejligt at være forelsket, men hvis han har en anden kæreste er det jo ikke så nemt.

Jeg tænker, at de tanker du har om dig selv ikke er særligt positive. Måske kunne det være en god idé, hvis du kunne prøve at formulere nogle mere positive tanker om dig selv? Det er sådan, at de tanker du har om dig selv, også vil være det som du signalerer udadtil. Så det er en rigtig god ide at øve sig i at tænke positivt om dig selv.

Jeg ved godt, at det er noget du skal øve dig på, hvis du er vant til at tænke negative tanker. Måske kunne starte med at finde en ting ved dig selv som du godt kan lide? Det virker bedst hvis det er en egenskab hos dig selv du godt kan lide. Det kunne f.eks være:" jeg er en kærlig og sød pige".  Hvis du øver dig ved at tænke over det du har fundet frem til mindst en gang om dagen og gerne flere tænker jeg at det måske kan begynde at gøre en forskel for dig. Det giver dig måske ikke mulighed for at blive kæreste med din hjælpetræner, hvis han allerede har en kæreste, men det kan være med til at styrke din selvtillid så du måske kan blive forelsket i en anden.

Jeg kommer også til at tænke på, at det heller ikke tilladt for trænere og hjælpetrænere, at være i et forhold med en de træner. Det bør trænere og hjælpetrænere også vide. Det er for at passe på børn og unge, så trænere ikke bliver kæreste med nogen som er unge og som de har et ansvar for. Det er på samme måde for skolelærere, vikarer og pædagoger.

Det er selvfølgeligt ærgerligt, men jeg håber, at du kan bruge mit svar til at tænke meget mere positivt om dig selv. Spørge nogen du kender, om det de synes er positivt ved dig - så kan hører, at andre ofte er gode til at se det positive.

Jeg håber, at du kan komme lidt videre med mit svar. Du er også meget velkommen til at ringe eller sms'e til BørneTelefonen hvis du har lyst til at tale med en rådgiver.

Kærlig hilsen BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.