Brev
Forelsket
Hej bb
jer er en dreng på 14 år
jeg er forelsket i en fra min klasse
vi flirter lidt men jeg er usikker på om hun overhoved kan lide mig.
Drengende og pigerne i min klasse er ikke så meget sammen.
Jeg hved ikke hvad jeg skal gøre for at finde ud af om hun kan lide mig????
Hvad skal jeg gøre?
Hilsen den forelskede dreng
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære 14-årig dreng
Tak for dit brev. Du lyder så absolut forelsket, hvilket er vildt dejligt og super frustrerende på samme tid. Jeg synes allerede du er godt på vej, bare ved at du tør flirte med hende. Det er da super modigt og viser hende, at du er interesseret i hende.
Jeg ved fra andre drenge og piger, der skriver ind, at en god måde at se om den anden måske er interesseret er at forsøge at flirte lidt mere og tale lidt mere med hende i frikvarteret eller komme i gruppe med hende, når i laver gruppearbejde. Måske også få de drenge, du går sammen med til at være mere sammen med pigerne.
Jeg ved ikke, om du har hendes mobilnummer eller er på facebook eller insta, men her kunne du måske også skrive en besked. Det kunne bare være; Hej, Hvad laver du eller god weekend, og så se hvad hun svarer.
Noget af det som også virker stærkt, er at fange hendes blik og få øjenkontakt. Måske kan du holde blikket på hende, og tælle til fire indeni - så gætter jeg på, at hun er klar over, at du har set hende og gerne vil mere i kontakt med hende.
En anden mulighed kan også være, at snakke med hende om noget du ved hun interessere sig for, fx håndbold, dans, musik, dyr eller foldbold? Hvis det er en idrætsgren, hvor man kan komme og hepper, så kunne i være en gruppe af drenge, der tager op og hepper, når hun spiller hjemmekampe.
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med at finde ud af om hun kan lide dig, men jeg tænker, at nu du er så sej og modig en dreng, at du allerede flirter, så kunne du måske starte med at være hendes ven og lade hende lære dig at kende og se hvad der sker.
Du kan også finde flere idéer til 'scoretips' her: http://www.bornetelefonen.dk/Temaer/Forelskelse.aspx og læse mere om forelskelse.
Held og lykke fra
BørneTelefonen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.