Brev
Forelsket!
Jeg er blevet forelsket i en dreng fra min skole! Han er vildt sød, og snakker rigtig meget hæhæ..:-) Næsten alle fra min skole syntes han er irreterene, og fliter (staves) med alle piger:/. Hver gang han siger hej, eller går forbi mig kilder det i min mave….
For noget måneder siden sad vi, og flættede fingre. Mine veninder sagde jeg skulle lade ham være, og ikke snakke med ham, men jeg kunne ikke lade vær! Jeg begynde, og skrive til ham på facebook, og over mobil han svarede, men jeg synes det var nogle rigtig kolde svar!
I et laang stykke tid han vi ikke snakket sammen, eller skrevet sammen… Han har været igennem “noget”, og været rigtig ked af det… Så en dag kom der en meget mærkelig sms, hvor der stod at han godt kunne forså alle syntes han var en klam dreng, og vi skulle stette hans nummer. Jeg skriver selvfølgelig tilbage hvad han mener, og hvorfor han skriver så noget? Næste dag skrev han at han var ked af det, han ville ikke skrive eller snakke om det (og det forstår jeg selvfølgelig)
Jeg møder ham så i byen, hvor jeg bor hvor han spørger mig om noget jeg ikke hører, han går bare vidre……..:-( Om eftermiddagen efter skole sidder jeg, og laver noget færdigt. Han kom over til mig, vi begynde, og snakke sammen med en masse andre. Da jeg skulle hjem føles vi hjem, han mor kommer, og han gir mig bare et DEJLIGT kram et DEJLIGT laaaaangt kram!!!!!!:-) Det skal lige siges at jeg havde haft en pisse dårlig dag, og han gjode den lige bedre…
Efter den dag har vi skrevet rigtig meget sammen. Han har skrevet smukke og lavet hjerter til mig:-) Jeg ved ikke om jeg skal sige det dirkete til ham, eller hvad jeg skal gøre… Kan du hjælpe mig?:-) Kh. S…….
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære S
Hvor lyder det bare som en dejlig følelse, du har i kroppen lige nu. Jeg kan godt forstå, hvis du synes, det er svært at finde ud af, hvad du skal gøre og sige…
For det første så synes jeg, du lyder så sød og glad, og måske er det derfor han har ’givet lidt efter’ over for dig og godt tør at skrive søde ting til dig. Det er så fint, at du har fulgt din mavefornemmelse og flirtet, skrevet og snakket med ham, fordi du godt kan lide ham.
Det lyder også som om, du har været sød til at spørge ind til ham, når han har været ked af noget og respekteret, når han ikke havde lyst til at snakke mere om det… Det kan være, det føles helt særligt for ham at have en, som han kan snakke med og være ærlig over for.
Gad vide, hvor længe I har flirtet og SMS’et? Du skriver nemlig, at I har haft en længere pause, hvor I ikke snakkede så meget, fordi han havde det skidt.
Måske kan du prøve at lade der gå noget tid, hvor I fortsætter med at skrive og mødes, og hvor du stille og roligt viser ham, at du synes, han er sød… Det kan være, at du smiler ekstra meget til ham, når I er sammen eller sætter et ekstra hjerte i den SMS, du sender. På den måde kan man nogle gange få en fornemmelse af, hvordan den anden har det, uden at skulle sige direkte til ham, at man synes, han er sød (og at man er forelsket).
Der findes desværre ingen opskrift på, hvornår det er bedst at få det sagt, for det kommer meget an på situationen. Måske føler du pludselig mod nok til at sige til ham, at du kan lide ham og at din dag bliver bedre, når du får et kram af ham… Det er jo helt op til dig at mærke efter i dig selv, hvornår det er det rigtige tidspunkt. Det kan være, du synes, det vil være nemmere at skrive det til ham på SMS eller i et brev…?
Jeg kan godt forstå, hvis du synes, det er lidt svært, hvis din veninde (og andre på skolen) synes, at du skal slette hans nummer, fordi de ikke kan lide ham, men som jeg skrev tidligere, så tænker jeg, at det sejt, hvis du holder fast i, at du kan lide ham.
Jeg håber, du kan bruge mine tanker og forslag…
Held og lykke, og husk, at du altid må skrive igen :-)
Kh. BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.