Brev
Forelsket…
Hej brevkasse…
Jeg er en dreng på 15 år som bor på opholdssted/behandlingshjem hvor jeg har boet i snart 5 år, og ud af de 5 år har jeg gået til FDF i 4 år af det… Der er en pige til FDF som jeg går på hold med hun er 13 og blir snart 14 år, som jeg har været forelsket i lige siden jeg så hende første gang, men her på det sidste har vi snakket lidt mere også her for nogle uger siden ansøgte jeg hende på face også skrev vi lidt sammen, og det var så dejligt blev helt vildt glad inden i, da hun så skulle logge af blev jeg bare så ked af det…
Men mit problem er at jeg bor på behandlingshjem fordi jeg har ADHD og… jeg ved ikke tror folk ikke ser mig som normal dreng… selvom jeg bor på behandlingshjem er jeg en sød dreng som ville give hende alt i verdenen, har aldrig været forelsket i en anden siden jeg mødte hende, og ja jeg ved ikke hvordan jeg skal få sagt at jeg elsker hende overalt på jorden…
Hjælp mig tak jeg kan næsten ikke sove om natten fordi jeg konstant tænker på hende..
Dreng, 15 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 15 år
Mange tak for dit brev, hvor du fortæller om din forelskelse og dit ønske om råd til at fortælle hende det.
At være forelsket er jo skønt, og en tilstand vi bliver helt fyldt op af, som du også selv skriver, at du oplever. Jeg kan godt forestille mig at det faktum, at du bor på opholdssted og har ADHD, fylder meget for dig. Måske du kan tænke på, hvad din tid på behandlingshjem har gjort af gode ting for dig? Måske det kan hjælpe dig til at tænke gode tanker om din virkelighed? Hvad har det givet dig af gode oplevelser, hvad har du som menneske lært, som du kan bruge på en god måde?
Du lyder som en helt igennem sød dreng, og mon hun ikke også synes det, siden I har fået god kontakt? Hvis hun er forelsket i dig, så kan vi jo håbe, at det der er afgørende for hende er DIG og ikke din boform og ADHD.
Idet jeg går ud fra, at du fortsat har kontakt med hende og ser hende til FDF, ville det måske være en mulighed evt at følge hende hjem efter FDF? – det kunne give dig mulighed for at tale noget mere med hende. Måske mere chat på Facebook ville give dig modet til at fortælle hende om dine følelser??
Jeg håber, det kommer til at gå som du drømmer om, og at du kan bruge mine forslag til noget. Du er altid velkommen til at skrive igen. Du kan også altid ringe til BørneTelefonen på 116 111, eller skrive til UngeChatten hvor der begge steder sidder rådgivere klar til at tale med dig.
Bedste hilsner BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.