Brev
Forelsket
Hej Bb!
Jeg er en dreng på 13 år, og jeg er ret forelsket i en af pigerne fra min parallel klasse. Jeg føler, at det er første gang jeg faktisk er rigtigt forelsket i en pige, da jeg slet ikke kan tænke på andet end hende, og jeg har sværere ved at lytte når folk taler til mig, fordi jeg bare tænker på hende.
Vi kender hinanden fint nok, men jeg har dog ikke hendes nummer. Et par dage siden fik jeg mig selv til at spørge hende om det, hvilket var over facebook, da jeg ikke kunne vente længere, og ville gerne have det hurtigst muligt, men hun kom med svaret: Arrrh, det var nok det dårligste forsøg på at få en piges nummer, jeg nogensinde har hørt! (-:.
Dog skrev vi da frem og tilbage i en halv times tid, men det var for det meste mig, som skulle bringe et nyt samtaleemne op. Når jeg ser hende i skolen, er det for det meste bare et “Hey! Hvordan går det?” og så er det slut. Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal starte samtalen, men jeg ved bare ikke om hun overhovedet kan lide mig – Og hvis ikke, er der en chance for at jeg kan få hende til det?
Føler ikke, at jeg kan tale med andre om det, da jeg er bange for, at de bare vil grine af mig og fortælle det til de andre i klassen. Jeg plejer at have en fin selvtillid når jeg taler med piger, men det forsvinder bare når taler med hende.
Tusind tak for jeres hjælp – Havde virkelig brug for at få det sagt.
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13
Tak for dit brev. Du fortæller, at du er forelsket i en sød pige fra parallelklassen og ja, det lyder til at du er rigtigt forelsket, når du har det sådan at du ikke kan tænke på andet end hende hele tiden.
Det kan jo være rigtigt skønt at være forelsket, men også nogen gange lidt hårdt, så længe man ikke rigtigt ved om det er gengældt. Det var da et godt initiativ at begynde at skrive med hende på facebook, og jeg kan også høre, at du forsøger at nærme dig hende i skolen når I mødes.
Det kan godt være rigtigt svært at finde ud af hvad hun føler, for nogen gange er det "en del af spillet" at pigerne spiller lidt kostbare og ikke sådan lige vil give deres telefonnummer. Så jeg forstår godt, at du godt kunne tænke dig nogle gode råd til, hvordan du kommer videre.
Jeg tror desværre ikke at der findes nogen enkel og nem måde at finde ud af det på. Den hurtige måde er jo at sige det direkte til hende: "hej jeg er forelsket i dig, vil du ikke være min kæreste"? Men det er jo ikke altid så nemt for så kan man føle sig meget sårbar og bange for at hun bare afviser en med det samme.
Mellemvejen kan være at blive ved med at forsøge at nærme dig hende og opsøge hende i frikvartererne o.lign. Finde ud af hvad hun laver i fritiden og måske "tilfældigt" være de samme steder som hun for på den måde at lære hende bedre at kende.
Hvis du har en ven i klassen eller måske i hendes klasse som du har tillid til, kunne du måske også bede vedkommende om at snakke med hende og på den måde få fortalt at du er vild med hende..? Måske kunne du også snakke med nogle af dine venner som har erfaring med at have en kæreste om hvad de gjorde lige i starten og på den måde få nogle gode ideer..?
Held og lykke med det.Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.