Forelskelseproblemer

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 16 år

Jeg forstår godt du føler dig trist, når hende du er forelsket i, har noget kørende med en anden. Det er bestemt ikke en sjov situation at være i, og det kan fylde så utroligt meget. Det er både i orden og forståeligt, at det fylder meget i tanker og følelser.

Jeg kan godt forstå, du er i tvivl om hvorvidt du skal skrive til hende og fortælle om dine følelser eller ej. Jeg har tænkt en del over det, og det er faktisk ikke nemt at komme frem til hvad det rette er at gøre. Måske ville mange kærligheds-problemer være nemmere hvis vi mennesker var modige nok til at sætte ord på vores følelser på en kærlig og hensynsfuld måde. Og samtidig kan det gøre så utroligt ondt, hvis den man åbner sig op overfor en, som ikke formår at tage imod det på den måde, man håbede. Derfor er der plusser og minusser ved at fortælle hende om dine følelser eller lade være med at fortælle om dine følelser.

Når man står i situationer, hvor det er svært at vide hvad man skal gøre, kan det tit hjælpe at have tillid til sig selv. Tillid til, at hvad end man vælger at gøre så var det det bedste valg der kunne træffes på det tidspunkt og med den viden man havde. Det du vælger at gøre kan aldrig være forkert, det vil være det rigtige for dig. Derfor er jeg er sikker på at hvad end du vælger at gøre så vil det være det rigtige for dig. Jeg vil også sige, at i kærlighed må man også satste lidt for at finde ud af, hvordan den andens følelser er. Overvej om du kan tale med hende om, hvordan hun synes, at I har det sammen - det kan måske åbne op for en snak om følelserne og give mulighed for at fortælle om dine. Så ved hun hvordan du har det.

Måske vil det der føles rigtigt den ene dag være noget andet den næste dag. Derfor tag en dag af gangen og se hvad der sker. Både inde i dig og i din relation til pige. Men tag et valg, så du ved at du gjorde et aktivt valg; enten at tale følelser med hende eller ej?

Mange hilsner BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.