Brev
Forelskelse og kærlighed
Hej
jeg er en pige på 12 år.
Og jeg er lidt forelsket i min bedste drenge ven og alle siger at han er forelsket i mig
vi skriver hele tiden sammen og skriver hjerter og krammer og for 3 dage kyssede han mig på munden og han ville hele tiden kysse mig.
Nu virker han som om han bedre kan li en anden pige, men jeg er forelsket i ham-.-‘
Hvad skal jeg gøre?
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12 år
Tak for dit brev herind til BørneBrevkassen, det er godt du skriver herind til og fortæller om, hvordan du har det med din bedste drenge ven.
Det må være rigtigt svært, at finde ud af hvor du står, når din ven først gerne vil kysse dig, og alle siger han er vild med dig, når han så lige pludselig virker til at være interesseret i en anden.
Jeg ved godt, det kan være rigtigt svært at sige sådan noget, men har du spekulereret på, at tale med ham om det?
Hvordan mon han vil reagere, hvis du direkte spørger ham om, hvordan han har det med dig? Det er sikkert svært for ham at svare på, måske er han bange for, hvad du vil sige. Alligevel tænker jeg om det er en mulighed for jer - kan du tale med ham alene efter skole?
Alt efter hvordan I bor i forhold til hinanden, er det så en mulighed for dig, at besøge ham og tale med ham der? Du kan også invitere ham hjem til dig, måske kan I lave en filmaften sammen, og der finde ud af hvordan I har det med hinanden. Vil det være en idé?
Jeg ved fra mange andre både børn og voksne, at det ofte er lettere at tale sammen om emner der af og til kan være svære, når man går en tur sammen. Kender du det? Så måske kan i følges ad fra skole, og tale sammen der? Eller et andet sted, hvor der er fred og ro til at I to taler sammen - hvor mon det vil være?
Jeg håber, at det lykkes med kærligheden. Du er også meget velkommen til, at ringe til BørneTelefonen på 116 111 og tale med en rådgiver om hvad du kan gøre.
Mange kærlige hilsner
BørneBrevkassen.
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.