forelskelse og kærlighed

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære du,

Hold da op, hun må godt nok være en dejlig pige! Hvor er det skønt, at du lader dig selv mærke alle de dejlige følelser, som følger med, når man er forelsket i en anden person.

Hmm... Det lyder som om, I allerede har et godt venskab, hvis I kan snakke om mange ting og også har det sjovt sammen, det er altid dejligt at have nogle, man kan grine med.

Men du lyder som om, du godt kunne tænke dig at være mere end venner med hende, er det rigtigt forstået? Og hvordan er det så lige, man gør det... Der findes desværre ikke nogen bog, man lige kan slå op i, som fortæller, hvordan man kan få sin gode veninde til at blive sin kæreste, gid der gjorde, så ville det være lidt nemmere.

Det, der adskiller venner fra at være kærester er, at det er nogle andre følelser, man mærker, når man er kærester, end når man er venner. Så måske kunne det være en idé, hvis du på en eller anden måde kunne fortælle hende, hvordan du føler for hende eller måske kunne lure, om hun har andre følelser for dig end bare at være venner...

Det er meget forskelligt, hvad man har det bedst med... Nogle spørger bare direkte, om den anden har lyst til at være kærester. Andre spørger hendes veninder om, hvem hun godt kan lide... Og igen er der andre, som måske skriver det til hende, så man ikke skal kigge på hinanden samtidig... Nogle får en af deres venner til at spørge hende... Andre synes, det er rigtig svært at sige højt og kan være så bekymrede for at få et negativt svar, at de ikke har lyst til at spørge om noget som helst med kærester... Det er altså meget forskelligt, hvad man synes om og måske også, hvad man har mod til i maven.

Det er også lidt vigtigt, hvilken type pige hun er – om hun selv er meget direkte, eller om hun er en mere stille pige, som måske kan blive helt genert, hvis du bare spørger hende. Der kan det måske være bedre at skrive det til hende. Nogle piger elsker at få små gaver som tegn på, at man er forelsket i dem, mens andre hellere vil have, man spørger direkte. Uuhh, ja, det kan altså være rigtig svært at finde ud af, hvordan man skal komme videre... Men jeg tænker, at en god start kan være, at du mærker efter, hvad du selv synes bedst om og samtidig tænker, hvad du tror hun vil synes bedst om. Kunne det være en mulighed?

Du kan også vælge at lade tiden gå uden at fortælle hende, hvad du føler for hende, men hvor I måske bare begynder at lave flere ting sammen og på den måde lærer hinanden at kende endnu bedre. Så kan det måske være, at det giver sig selv en dag at enten spørge hende eller hun spørger dig... Alt efter hvilke interesser I har, kan du jo tage initiativ til noget, I kan lave – hvad enten det kan være cykelture, spise is, gå i biografen eller noget helt fjerde, som I begge to synes er hyggeligt. Måske starter I med at være flere sammen, og så en dag vil det være oplagt, at det bare er jer to, som skal noget sammen eller måske kan følges sammen til noget... Kan du se, at mulighederne er der heldigvis mange af, man skal bare lige have øje på dem!

Til sidst får jeg lige lyst til at sige, at selvom hun kalder ham for sin bedste drengeven, så kan det være, at hun går og drømmer om at kalde dig for sin kæreste... Hvem ved, men måske behøver du ikke tænke ham som en konkurrent, det er bare hendes rigtig gode ven.

Jeg håber, at du har fået lidt idéer at gå videre med. Rigtig meget held & lykke med det!

Bedste hilsner

BørneBrevkassen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.