Forelskelse og kærlighed

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng.

Tak for dit ærlige brev, som på mange måder viser alle de følelser og tanker du har om det hele – og den forvirring som man kan føle, når man er vild med en person: Kan hun mon lide mig? Hvad tænker hun? Er der andre, der kan lide hende? Hvordan skal jeg håndtere det hele? Og hvad tænker andre mon? Gad vide, om du har haft sådanne tanker før eller opleves det helt anderledes?

Først og fremmest får jeg den oplevelse, når jeg læser dit brev, at det både handler om, at du er vild med pigen fra parallelklassen og hvordan du skal forholde dig til det samtidig med, at du undrer dig over, hvad hendes snak med din ven omhandlede. Er det mon rigtigt forstået? Brevet vil i hvert fald omhandle begge ting, og det håber jeg er okay.

For at få klarhed over, hvad de talte om og hvorvidt din ven fortsat er vild med en anden pige, er en mulighed, at du taler med ham om situationen. Du kan fortælle ham, at du er vild med hende og ikke kan finde ud af, hvad hun mon tænker om dig. Så kunne du spørge til episoden og om, hvad han tænker om det. Det er en måde, hvor I kan få talt om det og han kan fortælle hvad han tænker og om han er vild med en. Det kan også være, at han har gode råd til, hvad du kan gøre. Hvordan ville det være for dig at tage en snak med ham?

Du skriver, at du ikke selv synes, du er så god til det med piger. Jeg tror mange synes det er svært at finde ud af, hvad de skal gøre overfor den person de er forelsket i og ”hvilket ben de skal stå på”. En mulighed er, at du taler med nogle af dine venner om det. De har måske gode råd til dig om, hvad du kan gøre. Det kan også være, at de kan hjælpe dig med, hvordan du kan få mere kontakt til pigen. Hvordan ville det være for dig at tale med andre om det?

I forhold til dine følelser for pigen, er en mulighed, at du begynder at vise mere interesse over for pigen. Det kan du for eksempel gøre ved at holde øjenkontakt lidt længere end du gør med andre personer, som du allerede har gjort – og det vakte en bestemt følelse hos dig, så måske gør det også det hos hende. Derudover kan du også forsøge at komme til at tale mere med hende. Måske kan det være en hjælp for dig på forhånd at have tænkt over, hvad du kan tale med hende om. Det kan være, at det gør det lettere for dig så at komme i snak med hende. Du kan også læse mere om at være forelsket og hvad man kan gøre på vores hjemmeside. Der kan du faktisk også komme ind på en side, hvor der står scoretips. Du kan læse mere ved at trykke på det her link:

http://www.bornetelefonen.dk/Temaer/Forelskelse.aspx

. Hvad tænker du om det?

Måske kan skridtet derefter være at spørge hende, om hun vil være kæreste med dig. Det kan være så grænseoverskridende, da man jo ikke kender svaret og heller ikke ved, hvordan den anden person vil reagere. Men det er i hvert fald en måde, hvorpå du finder ud af, om hun har de samme følelser for dig, som du har for hende. Du kan tænke over det og overveje, om det er noget du har lyst til og i så fald, hvordan og hvornår du skal spørge hende.

Når man er forelsket kan ens tanker og følelser for den anden person bare fylde alt og det er ligesom ens opmærksomhed kun er på ens følelser for den anden person. Mange bliver ret generte, bl.a. fordi de både vil gøre et godt indtryk samtidig med, at de er bange for at gøre noget galt – det tænker jeg er helt naturligt. Det er godt, at du kan mærke efter, hvordan du har det i situationerne og så faktisk har modet til at skrive herind – det mod tænker jeg, at du kan bruge i den her situation. Det er smadder sejt af dig at skrive herind. Jeg håber, at det her brev kan hjælpe dig. Hvis du har brug for at tale videre om det, er du velkommen til at ringe eller skrive til BørneTelefonen på 116 111 eller komme på chatten via dette link:

http://www.bornetelefonen.dk/raadgivning.aspx

Mange hilsner fra BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.