Brev
forelskelse og kærlighed
Kære bb!
Min eks kæreste slog op med mig for nogle uger siden, enelig gjorder det ikke så meget, da Han slog op fordi jeg ikke var klar til at kysse og snave ham………. Men nu er jeg blevet forelsket i ham igen, og har hørt Han også stadig er vild med mig, men er helt på bar bund for ved slet ikke hvad jeg skal gøre?? For hvis bare vi tager det stiller og roligt vil jeg gerne kysse og snave med ham!
Men samtidig er en af mine bedste veninder blevet vild med ham, ikke sådan overdrevet men syntes han er sød og pæn (hvor jeg syntes Han er lækker) hun ved godt jeg stadig er vild med Ham, og er sur på sig selv over det, men har sagt det ikke gør noget, er det unormalt år jeg syntes det??
Hilsen Anonym!!!!!
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære anonym
Tak for dit brev. Det lyder som om, du er ret sej, når du ikke blev mere ked af det, da din kæreste slog op med dig. Jeg synes også, det er sejt, at du mærkede efter og at du sagde fra, da du ikke følte dig klar til at kysse og snave.
Men alligevel kunne du måske godt tænke dig at kysse, hvis I kunne tage det lidt mere stille og roligt - så jeg tænker, at du alligevel synes, han er meget sød... Og at der måske godt kunne være en chance for, at du ville være kærester med ham igen..?
Så måske skulle du prøve at sige det til ham? Eller skrive det til ham, hvis det er lettere. Altså forklare ham, at det var fordi, det gik for stærkt for dig, men at du stadig synes, han er sød, og at du godt vil give det en chance mere, hvis det kan foregå mere i dit tempo. Hvad tror du, han vil sige, hvis du forklarer ham det? Han er jo stadig vild med dig, så mon ikke han ville blive glad og prøve at give det en chance mere..?
Nu er din veninde så også blevet vild med ham, men som du skriver, så er hun vist ikke helt så vild med ham, som du er? Sådan som jeg forstår det, så er du en rigtig sød og kærlig veninde, der ikke vil gøre din veninde ked af det - er det rigtigt forstået?
Men når det nu var dig, han er vild med - og når du også er vild med ham, og når I oven i købet lige har været kærester... Så tænker jeg, at du måske skal prøve at gå efter det, dit hjerte fortæller dig. Mon ikke din veninde vil forstå det, hvis du vælger at blive kærester med ham igen? Ville hun ønske det bedste for dig, lige som du ønsker for hende?
Måske skal I snakke det lidt igennem, dig og din veninde? Så hun forstår, at du ikke er ude på at såre hende, men bare følger dit hjerte... Kan du snakke med hende om det?
Jeg ønsker dig held og lykke med kærligheden og venskabet med din bedste veninde.
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.