Brev
forelskelse i pige
Hej bb
jeg er forelsket i en pige ig det haf jeg snart været i 4 år. jeg har sagt at jeg gidt kan lide hende men så er vi heller ikke kommet videre jeg ved ikke om hun kan lide mig? Jeg er bange for at spørge hende om hun godt kan lide mig.
Hvad skal jeg gøre?
den forelskede dreng
Dreng, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 10 år
Tak for dit brev.
Jeg tænker, at du har været ret så modig, at du har turdet fortælle pigen du er forelsket i, at du godt kan lide hende... Hvordan mon hun reagerede på det..? Og fik du spurgt, hvad hun synes om dig..?
Måske kunne du skrabe dig ny modighed sammen og få fortalt hende, at du godt kunne tænke dig at være kærester med hende..? Jeg ved, at nogle har lettere ved at skrive deres følelser ned i et brev/ en mail/ sms eller lignende.. Måske du ogå ville finde det som en hjælp..? Og så kan du jo evt. fortælle hende, at du har været vild med hende rigtig længe..?
Og inden du spørger hende, kan du måske tænke lidt over, hvad det værste, der kan ske er..? Er det mon, at du får en afvisning? Det er selvfølgelig ikke rart, når man er så forelsket, som du beskriver du er, men samtidigt er det også "svært" at gå rundt i så lang tid at være forelsket, uden at vide om det er gengældt..? Og hvis det nu er gengældt, ja så er det bare skønt! Og hvis det ikke er, så bliver du måske ked af det, og må søge trøst hos venner og familie, og sørge for at lave ting, der kan gøre dig glad - og så møder du (heldigvis) en anden dejlig pige på et tidspunkt...
Måske kunne det være rart for dig at vende dine muligheder for at få fortalt pigen om dine følelser med en voksen..? Måske kan du fortælle det til dine forældre, eller en anden god voksen..? Du kan også ringe anonymt og gratis til vores BørneTelefon på 116 111. Der sidder gode rådgivere klar, som er vant til at drøfte kærlighed og meget andet...
Kærlig hilsen BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.
SMS
Send SMS til BørneTelefonen på nummer 116111.