Brev
forelskelse! hvad skal jeg gøre?!
Hej BB, jeg håber i kan hjælpe mig med det her, eller i hvert fald bare lytte til det jeg har at sige det ville i hvert fald være dejligt.
Jeg er en pige på tretten – næsten fjorten – og jeg går til bordtennis, og der er næsten ingen piger der går til det, så jeg får på en måde en form for ekstra opmærksomhed da der ikke går andre piger på det hold jeg er, kun drenge, og der er to af dem lad os kalde dem B…… og M……, (de er begge et år ældre end mig) og jeg tilbringer meget tid med dem, de ti-femten minutters pause vi har tilbringer jeg stort set ude på gangen hvor jeg står og snakker med dem.
Og så her den anden dag står jeg med B…… og snakker og så kommer vores træner, ”nå, hva’ snakker i to om” sådan meget nysgerrig og på en måde lidt fræk i tonen, det var lidt wierd at trænerne også er hoppet med på den (og det var altså en træner på 40-45 år), den næste gang han gik forbi spørger han i samme toneleje ”snakker i om bryllupsplaner?” WIERD?! Eller er det så tydeligt?? Det er jo ikke fordi jeg ikke kan lide ham, jeg kan faktisk ret godt lide B…… og der er flere derude der nævner ham og mig, fx her sidste gang jeg var til træning stod jeg og ventede på min mor og M…… kom hen og stillede sig ved siden ad mig, og spørger om jeg godt kan lide B……., jeg så bare på ham og tænker om han bare vil grine eller sådan noget hvis jeg fortalte det, sådan ærligt spurgte jeg ham og han nikkede, jeg tøvede i lang tid og da min mor kom og holdte og begyndte at dytte af mig sagde jeg i forbifarten jeg ”ja lidt” og løb hen til bilen.
Jeg ved ikke om det var dumt af mig at sige det til ham?? hvad mener i?? kunne det have været fordi han kunne lide mig og ville se om jeg så noget i ham?? eller bare for at være som en ven og vide hvordan jeg så B…… som ven eller mere end ven??
Det er måske nok et af de eneste spørgsmål her i dette brev, men det er virkelig også noget jeg spekulerer på. Og der er to af dem (to rigtig gode venner) der på en måde ”driller” mig lidt, bare fordi jeg har vundet over den ene flere gange så han bliver helt åndssvag og bander og svovler, og for at gøre gengæld driller de mig med at jeg har en NK (en netkæreste, det har jeg ikke) og ”driller” mig med at jeg kan lide ham B…… og skal hjem og chatte med ham efter træning, bare fordi jeg ved hvor han bor og snakker med ham over facebook nogle gange. På en sjov måde er det ret irriterende.
Og mine forældre forstår mig ikke en hylen pap—- men sådan plejer det jo at være når man er i teenagealderen. Mine venner syntes altid det er sødt når jeg kan lide nogen (det ved de hvis jeg snakker for meget om noget jeg har gjort med dem, fx følges halvvejs hjem efter træning når man plejer at køre hver for sig), og der er ikke nogen jeg kan tale frit med, jeg tør ikke betro mig så meget til dem, selvom det er mine venner. De forstår mig ikke. Men vil i ikke være søde bare at læse det her, det ville virkelig være dejligt, endelig at kunne tale frit.
Knus den overhørte og ikkeforståede pige 
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige
Så vidt jeg kan se, har du indsendt det samme brev 2 gange. Måske er det fordi, du har glemt brevets nummer? Du kan finde svaret på dit brev her >>
Mange hilsener
BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.