Forelskelse… fortsættelse

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige med stort STak for dit brev - godt at du havde mod på at skrive igen. Jeg kan godt forstå at du er frustreret over din situation og at du har brug for at sparre med nogen om, hvad du skal gøre. Jeg er meget ked af, at der tilsyneladende er sket en fejl. Jeg ved ikke, hvad der er sket, men jeg ved, at det svar, rådgiveren skrev til dig var meget længere end den smule, du ser ud til at have fået..?
Sådan her så Rådgiverens fulde svar ud:
Kære Pige med stort S.Tak for dit brev, hvor du så fint beskriver din svære forelskelse...Allerførst må jeg sige, at det er dejligt at høre, at du har en voksen, der er så god til at hjælpe dig, når du har brug for det. På det du fortæller, lyder det som om han er god for dig at snakke med og god til at berolige dig?Så udover du synes han er lækker, så er det måske lige præcis det, du bliver forelsket i – én som kan lytte til dig og støtte dig, når noget er svært? Og hvis man ser sådan på det, er du vel meget ligesom alle andre, som bliver forelskede i mennesker, de synes er lækre og som er gode til at forstå dem?

Det særlige ved denne forelskelse er, at der er en meget stor aldersforskel, som du selv skriver ikke er så godt. Og det tror jeg du har meget ret i. Fra den alder du har til den alder han har, sker der så stor en udvikling med både vores krop og vores sind, at I er på to meget forskellige steder i jeres liv.

Måske ved du det allerede, men jeg får lige lyst til at sige, at der i forhold til lovgivningen er nogle regler, der faktisk gør det forbudt for ham at være kærester med dig, da han vil blive betegnet som en voksen og du stadig betragtes som et barn, da du er under 15 år. Samtidig er det forbudt for ham, som pædagog, at have nogle former for kæresteforhold til de børn og unge, han arbejder med.

Du skriver, at du er bange for at miste det forhold I har nu, hvis du fortæller ham om dine følelser, og det synes jeg, er et rigtig vigtigt argument. På dit brev lyder det som om, han er en vigtig støtte for dig og rigtig god at snakke med, og vil det ikke være superærgerligt, hvis du mister det?Måske er han en drømmefyr for dig lige nu, men måske er det bedst at holde det til drømmene og i virkeligheden bare nyde, at han er så god til at støtte dig..?De bedste hilsner fra BørneBrevkassenFORTSÆTTELSE: om jeg forstår det, vil du nu gerne vide, om du skal fortælle ham det, eller om du skal lade være. Jeg tænker, at du har ret i, at dit forhold til P sikkert vil ændre sig, hvis han ved, du er forelsket i ham. Jeg kan ikke vide det, men jeg gætter på, at P vil trække sig lidt tilbage som din fortrolige, for at signalere overfor dig, at han ikke er forelsket i dig, og at det ikke vil være muligt for jer at blive kærester.Jeg kan godt forstå, du er i tvivl om, hvad du skal gøre, og jeg synes også, det er et stort dilemma. Jeg synes derfor ikke, jeg bare kan give dig et enkelt råd, når jeg er så usikker på, hvad det vil medføre... Du nævner, at du ikke har haft lyst til at tale med psykologen om din forelskelse i P, fordi de kender hinanden. Det, kan jeg godt forstå, bekymrer dig, men det er jo sådan, at psykologen har tavshedspligt, så hun må ikke fortælle de oplysninger videre til ham, som hun får af dig. Måske kunne det give dig lidt mere mod på at få vendt dine tanker med hende. Jeg tænker, hun kender dig og din situation bedre, end vi gør her i BørneBrevkassen og jeg vil tro, at hun derfor bedre vil kunne hjælpe dig med at blive mere afklaret med, hvordan du skal gribe det an, fordi I har mulighed for fortrolige direkte samtaler..?Hvis du ikke rigtig synes, du kan bruge svarene her fra BørneBrevkassen, så prøv evt. i stedet at ringe til BørneTelefonen på 116 111, hvor du og rådgiveren, så få en mere uddybende samtale om, hvad du ellers har af muligheder.De kærligste hilsner fra BørneBrevkassen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.