Brev
Forelskelse
Kære børnebrevkassen.
Jeg er en pige på 13 år og der er bare en helt vildt sød dreng jeg kan lide. Jeg kan bare ikke få ham ud ad hovedet. Jeg går til tennis med ham så jeg ser ham mange gange om ugen. Men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for jeg er ikke lige den pige der snakker helt vildt meget.
Han er bare så sød overfor mig men jeg ved jo at det er mærkeligt at være forelsket når jeg nu kun er 13 år og det værste er at han er 1 år ældre end mig. Er det mærkeligt? Hvad skal jeg gøre
Hilsen den forelsket pige.
Pige, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære forelskede pige
Jeg synes, det lyder helt normalt og ikke spor mærkeligt, at du som 13 årig er blevet forelsket i en sød dreng på 14.
Det kan jo også være, at han er blevet forelsket i dig! Han er i hvert fald rigtig sød over for dig, skriver du.
Det er altid svært at finde ud af, hvordan man skal fortælle om sin forelskelse til den anden. Men hvis du ikke synes, du kan sige det, kan du måske skrive til ham, at du godt kan lide ham, og at du har lyst til at være mere sammen med ham. Og så må du jo se, hvad han svarer.
Held og lykke med det.
Kærlig hilsen fra BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.