Brev
Forelskelse
Hej
jeg er en dreng på 13 år der er en pige fra min klasse jeg er forelskede i og har været det siden 4 klasse
vi er rigtig gode venner men jeg er usikker på om hun kan lide mig eller om jeg er i friendzone Sidst vi så film lå vi helt op Af hindanen og holdt på en måde i hænder men hvad betyder det og hvad skal jeg gøre Jeg kan virkelig godt lide hende så vær sød at hjælpe mig
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej dreng på 13 år.
Jeg kan rigtig godt forstå, at du ikke helt, hvad du skal gøre. Især når du ikke ved, hvad hun tænker og føler for dig.
Hvad tror du, der ville ske, hvis du havde taget hende rigtigt i hånden, da i lå og så film? Måske du kunne invitere hende på film igen og så prøve at tage hende i hånden. På den måde vil du ret hurtigt kunne mærke, om hun også har lyst til at holde dig i hånden.
Jeg ved, at det kræver rigtig meget mod, at skulle gøre det. Du skal også være forberedt på, at hun måske ikke har lyst. Men hvis du ikke tager chancen på et tidspunkt, så finder du måske aldrig ud af om hun også kan lide dig.
En dag, hvor I er sammen, så kan du jo også prøve at spørge ind til, om der er nogle drenge hun godt kan lide og så se, hvad hun svare til det. Du kunne også starte en samtale, om hvem I hver i sær har i friendzone og hvem I ikke har. Hvis du er tryg ved hende, så kan du også fortælle hende, at du synes hun er helt vildt sød og du måske er lidt forelsket. Måske hun har det på helt samme måde som dig.
Den ene måde er lidt diskret, hvor den anden er meget tydelig og direkte. Du er den der bedst kan mærke, hvad der er rart for dig at gøre.
Rigtig meget held og lykke med det. Jeg håber du kan bruge nogle af mine forslag.
De bedste hilsner fra BørneTelefonen.