Brev
forelskelse
hej jeg er en dreng på 13 år og siden børnehaveklassen har jeg været forelsket i en vidunderlig pige
min bedsteforældre har altid været ekstremt religiøse og de havde lige fortalt mig om engle et par uger senere startede jeg i børnehaveklassen og det første jeg spurgte min mor om da jeg så pigen var “mor. er det en engel?”
vi er blevet gode venner men jeg vil gerne gå det næste skridt inden vi skal over på en ny skole når jeg snakker med hende har jeg det som om jeg er i himlen kan i hjælpe mig
ps. jeg har været forelsket i hende i snart 8 år!!
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 13 år.
Det lyder som en rigtig dejlig pige, du er forelsket i. Jeg kan godt forstå, at du er i tvivl om, hvad du skal gøre, for du kan ikke vide, om pigen også gerne vil noget mere end jeres venskab, og du risikerer måske, at jeres venskab bliver dårligere, hvis hun ikke har kærestefølelser for dig.
Men på den anden side.... tænk hvis hun har samme ønske som dig, men ikke tør spørge dig! - Det er et svært dilemma at stå i.
Sådan har du sikkert selv tænkt mange gange, for det er jo sådan situationen er. Mon du ser nogen tegn på, at hun gerne vil dig lidt mere?
Hvis du vil gøre noget ved det, så tror jeg, du simpelthen er nødt til at spørge hende forsigtigt. Du kunne jo starte med at skrive til hende, at du er rigtig glad for, at I er venner, og at du godt kunne tænke dig at være mere sammen med hende. Så kan du høre hendes reaktion på det. Hvis den er positiv kan du på et senere tidspunkt spørge hende, om I skal være kærester.
På den måde tænker jeg, at du risikerer mindst muligt. Måske kan du også finde andre ideer og tips, ved at prøve den lille test, som vi har på vores temasider under forelskelse. Den finder du ved at klikke her >>.
Hav en rigtig dejlig sommer.
Kærlig hilsen fra BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.