Brev
forelskelse
Hej
jeg blevet forelsket i min pædagog som jeg kalder for P i det her brev, og det er ikke for godt for han er 45 og jeg er 14. Jeg har kendt ham i 3 år og 2 mdr. Og da jeg så ham første gang tænkte jeg hold kæft hvor er han lækker, men nu er P er blevet til min pædagog, og jeg er for alvor blevet vild med ham.
Mine veninder siger jeg er skør og de synes det er en smule ulækkert at jeg kan lide P så meget, og de synes jeg skal finde nogen på min egen alder. Men der er det at alle de kærester jeg har haft var mellem 1-4 år ældre end mig og hvis jeg så nogle pæne/lækre mænd i tvet var det også dem jeg gerne ville være sammen med.
Min mor fniser bare og siger at sådan er det når man er på min alder.Det er der også andre der har sagt, men så nemt er det heller ikke for jeg er nærmest besat af ham P, ikke på en sygelige måde (tror jeg nok)vi har et rigtig godt forhold i forvejen som elev og lære og ikke andet.
Vi kan snakke sammen om fyre og de ting der svære der hjemme, men har jeg været sur på ham (når det sker hvis det sker) så har jeg svært ved at sige at jeg ikke kan være sur på ham og at han betyder meget for mig, på det plan at han hjælper mig rigtig meget.
For et par dage siden stak jeg af derfra hvor jeg bor, og måtte ringe til ham fordi jeg var helt ude af den, vi mødtes ude foran hans hus og snakkede bagefter to jeg hjem igen. Og satte mig til at skrive et brev om jeg var glad for han kunne hjælpe mig sådan som han gør osv. han sagde tak dagen efter og det var det, men de ting jeg skrev ville jeg ikke kunne have sagt uden enten at skulle grine eller græde fordi jeg bliver nervøs, og det havde jeg ikke lyst til.
Hvis jeg fortalte ham at jeg var forelsket i ham, så er jeg bange for at det ville ødelægge det forhold vi nu en gang havde, og jeg er bange for ikke at kunne se ham i øjne mere. Så hjælp mig for jeg sgu! Ikke hvad jeg skal gøre.
Mange kærlige hilsner Pigen Med stort S
Pige, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære Pige med stort S.
Tak for dit brev, hvor du så fint beskriver din svære forelskelse...
Allerførst må jeg sige, at det er dejligt at høre, at du har en voksen, der er så god til at hjælpe dig, når du har brug for det. På det du fortæller, lyder det som om han er god for dig at snakke med og god til at berolige dig?
Så udover du synes han er lækker, så er det måske lige præcis det, du bliver forelsket i – én som kan lytte til dig og støtte dig, når noget er svært? Og hvis man ser sådan på det, er du vel meget ligesom alle andre, som bliver forelskede i mennesker, de synes er lækre og som er gode til at forstå dem?
Det særlige ved denne forelskelse er, at der er en meget stor aldersforskel, som du selv skriver ikke er så godt. Og det tror jeg du har meget ret i. Fra den alder du har til den alder han har, sker der så stor en udvikling med både vores krop og vores sind, at I er på to meget forskellige steder i jeres liv.
Måske ved du det allerede, men jeg får lige lyst til at sige, at der i forhold til lovgivningen er nogle regler, der faktisk gør det forbudt for ham at være kærester med dig, da han vil blive betegnet som en voksen og du stadig betragtes som et barn, da du er under 15 år. Samtidig er det forbudt for ham, som pædagog, at have nogle former for kæresteforhold til de børn og unge, han arbejder med.
Du skriver, at du er bange for at miste det forhold I har nu, hvis du fortæller ham om dine følelser, og det synes jeg, er et rigtig vigtigt argument. På dit brev lyder det som om, han er en vigtig støtte for dig og rigtig god at snakke med, og vil det ikke være superærgerligt, hvis du mister det?
Måske er han en drømmefyr for dig lige nu, men måske er det bedst at holde det til drømmene og i virkeligheden bare nyde, at han er så god til at støtte dig..?
De bedste hilsner fra
BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.