Forelskelse

Hej jeg er blevet forelsket i en pige
hvad gør jeg?

Dreng, 11 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 11 år

Først tillykke med at du er blevet forelsket i en sød pige. Hvis det er første gang, du oplever det, kan jeg godt forstå, at du ikke rigtig ved, hvad du skal gøre ved forelskelsen.

Måske har du allerede opdaget, at det kan være både dejligt og besværligt at være forelsket. Dejligt fordi du bliver glad ved at tænke på pigen og være sammen med hende, og besværligt, fordi du måske er usikker på, om hun også er forelsket i dig.

Når du spørger, hvad du skal gøre, tænker jeg, at du gerne vil have nogle råd til, hvad du kan gøre for at være sammen med pigen. eller finde ud af hvad hun synes om dig? Til at starte med kan du måske sende hende nogle smil og prøve at få øjenkontakt når I ses, det kan være en god måde at vise du er interesseret i hende på.

Nu kender jeg jo hverken dig eller pigen, men jeg vil give dig nogle forslag, som måske passer til jer. Det, du skal gøre, er at finde frem til nogle aktiviteter, som både du og hun kan lide. Det kan f.eks. være at:

- Du kan spørge hende, om I skal lave lektier sammen.

- Du kan invitere hende hjem og spille spil og hygge jer med noget at spise og drikke.

- Du kan dyrke noget sport sammen med hende eller spørge, om hun vil med i svømmehallen.

- Hvis hun går til noget sport og skal spille kamp, kan du spørge hende, om du må komme og se på.

- Du kan spørge hende, om hun vil med i biografen.

- I kan være nogle stykker, der aftaler at ses i weekenden for at hygge og have det sjovt.

Jeg håber, du kan bruge nogle af mine forslag, eller at du selv har fået nogle andre ideer til, hvad du kan gøre.

Held og lykke ønsker BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.