Brev
Forelskelse
Hej brevkasse
Jeg er en dreng på 14 år. Her i sommerferien var jeg i tyrkiet for at besøge min familie, da jeg er oprindeligt er fra tyrkiet. Jeg mødte så min grandkusine, havde ikke set hende i 3 år. Hun er på min alder. Hun kommer også fra Dk, men bor lang væk fra hvor jeg bor.
Jeg blev på en måde “forelsket” i hende. Vi snakkede godt sammen, men jeg tænkere mere på om man overhovedet kan udvikle et forhold med sin grandkusine. Mine forældre er ikke så meget religiøse, så tror ikke de har et problem. Og nu hvor jeg er kommet hjem, savner jeg hende. Men kan slet ikke få kontakt med hende, da jeg ikke har facebook, og vil hellere ikke have, da det gav problemer.
Vi har heller ikke hinandens numre!! Jeg kommer først til at se hende om 2 år ca. og det driver mig til vanvid! Jeg kan ikke besøge hende, da de meget langt væk fra mig. Ved bare ikke hvad jeg skal gøre. Savner hende bare virkelige meget! Hvad skal jeg gøre, skal jeg bare “droppe” hende eller hvad!?
Dreng, 14 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære du,
Mange tak for dit brev, det lyder rigtigt rart for dig, at du blev så glad for din grandkusine, da du mødte hende i Tyrkiet. Men jeg kan godt forstå, at det er ret svært for dig ikke og kunne se hende igen før om to år.
Du fortæller, at dine forældre ikke er særligt religiøse, og at du ikke tror at de ville have noget imod det, så jeg ved ikke, om du måske ville have modet til at fortælle dem, at du er rigtigt glad for din grandkusine?
Så vidt jeg kunne forstå på dit brev, bor i begge to i Danmark, men langt fra hinanden.. Men jeg ved ikke om det ville være muligt for dig at snakke med dine forældre om, at i alle sammen kunne besøge dem? Hvis man nu gjorde det til en familietur, kunne det måske godt være, eller hvad tænker du? Det kunne også være, at du måske kunne spørge dem, om de ikke kunne få fat i hendes telefon nummer til dig? Eller måske hendes e-mail? Det kunne måske også være, at der var nogle andre i familien, som du kunne spørge?
Jeg kan ikke råde dig til, om du skal droppe hende, eller ej.. Jeg ved, at nogen godt kan være kærester og være glade for hinanden, selvom de bor langt fra hinanden... Men jeg ved også, at der er nogen der slet ikke kan... Det er svært at være rigtigt glad for én, der bor rigtigt langt væk; men hvis du synes, du har mødt én, du bare er rigtigt glad for, er det måske værd at vente?
Jeg håber rigtigt meget, at du kan bruge mit svar. Hvis der er noget, jeg ikke helt har svaret på eller du har flere spørgsmål, er du altid velkommen til at skrive til BørneBrevkassen igen, skrive på BørneChatten eller ringe til BørneTelefonen på 116 111, alle tre steder sidder der voksne, der er klar til at give råd og vejledning.
Mange venlige hilsner,
BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.