Forelskelse

Hej bb

Jeg er en dreng på 12 år som går i 5 klasse og jeg har et problem,

jeg er mega forelsket i en mega sød pige fra 7 klasse. Hver dag tænker jeg på hende og hun er på facebook (som jeg) men jeg tør’ ikke engang sende hende en anmodning.

Jeg er bange for at tale med hende fordi jeg vil vædde med jeg bliver til grin.

Hvad skal jeg gøre?

Kærlig hilsen en dreng på 12

Dreng, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære Dreng på 12 år,

Tak for dit brev. Godt du har skrevet. Jeg kan godt læse, at du er bange for at blive til grin, hvis du tager kontakt til pigen i 7. klasse.
Flot at du har skrevet til os og bedt om råd.

Det kan være rigtig super svært at være forelsket i en og få det fortalt eller bare at komme i kontakt. Det er en følelse, som du deler med mange andre, der er forelsket og ikke helt har fundet en måde at få det sagt på.

Du spørger, hvad du skal gøre? Jeg tænker, du skal tage kontakt til pigen og spørge, om hun har lyst til, at I laver noget sammen efter skole, det kan være at gå en tur, se en film, spille et spil, eller måske skal I bare starte med at følges hjem fra skolen sammen...

Jeg ved godt, at det kræver lidt mod at få snakket med hende, men jeg håber, du kan finde det mod frem. Hvis ikke hun ved, at du gerne vil lære hende at kende, er det svært for hende at vide, hvad du tænker og er for en. Jeg kan godt forstå, at du tænker, du er bange for at blive til grin, som du skriver. Men tit er tanken meget værre end virkeligheden.

Jeg håber, du kan bruge svaret. Du kan altid ringe til BørneTelefonen på 116 111, hvor der sidder voksne klar til at snakke med dig.

Kærlig hilsen BørneBrevkassen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.