Forelskelse

Hej bb

jeg er en 13 årig dreng som er lige kommet hjem fra Italien og på vores hotel var der en super sød pige som jeg ikke helt ved om jeg skulle spørge om vi skulle være kærester. Jeg fandt nogle 10 årig drenge som jeg hængende ud med men den ene var hendes lillebror og derfor hængende jeg også ud med hende.

Men i Danmark bor jeg på Jylland og hun bor på Sjælland så jeg spurgte ikke om vi skulle være kærester, jeg har fundet hende på instagram men jeg ved ikke om jeg skal give op??? Jeg har heller ikke hendes nr. Så jeg har ikke noget kontakt med hende.

Så jeg spørger dig der arbejder i bb om jeg skal prøve og få kontakt?

Hilsen en forvirrede dreng

Dreng, 13 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng Tak for dit fine brev. Jeg kan godt forstå, at du er forvirret, det er altid svært det der med forelskelse og kærlighed. Jeg kan fortælle dig, at du bestemt ikke er den eneste der synes det kan være lidt svært at vide, hvad man lige skal gøre, når man godt kan lide en pige. Jeg kommer til at tænke på, om du kan komme i tanke om, om pigen mon gav et eller flere små tegn, der kunne fortælle dig, om hun synes det kunne være rart, et blive kontaktet af dig nu hvor I er hjemme? Eller fortalte hendes lillebror dig noget, der kunne give dig et praj? Du spørger om du skal prøve at tage kontakt og ja, det synes jeg måske godt, at du kunne, om ikke andet, så for at du ikke i lang tid kommer til at tænke ”Hvad nu hvis…”  Du skriver du ikke har hendes nummer, men har fundet hende på Instagram. Tænker hun sikkert også har en Facebook profil, den vil du måske kunne finde, og derinde har du jo mulighed for at sende hende en besked og derved kunne skrive med hende. Måske du skal starte med at tage kontakt til hende sådan lidt venne-agtigt og så føle dig lidt frem om du skal gå videre og fortælle hende om dine følelser. Der er jo ikke noget at tabe ved at spørge om I skal være venner eller måske blot skrive noget lignende ´Tak for sidst, det var hyggeligt at lære dig at kende. Hvordan er det at starte i skole?” og så se hvordan hun reagerer på det og på den måde, på en måde, lade hende fortælle dig om du skal fortælle hende om dine følelser. Jeg håber mit råd kan hjælpe dig. Jeg ønsker dig rigtig meget held og lykke med kærligheden. Kærlig hlisen Børnetelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.