Brev
Forelskelse
Hej..
Jeg er en pige på 12 her de sidste måneder har mig og en dreng snakket rigtig meget sammen
btw han går på min skole han er 13/14
Vi har rørt lidt på hindanen.
Men her på det sidste har mig og ham været lidt uvenner, men vi bliver enige igen lidt tid efter,
Men igår var det noget andet, vi blev så uvenner vi blockere hindanen, jeg blev vildt ked
Her for tiden har jeg ikk følt mig elsket af folk eller følt mig tryg følt mig forkert, men når jeg sammen med ham er det noget andet.
Har virkelig følt han kunnet lide mig, men nu føles det som om han ikk rigtig gad mig.
Han blockere mig, jeg blev vildt fkn ked af det
kunne ikke stoppe med at græde
det føltes som om jeg har fået en kniv i hjertet, er helt knust,
jeg har fundet ud af han betyder mere ind jeg troede
jeg elsker ham, men han unblockeret mig så, og jeg sagde jeg bare ville være venner nu, er bange for det ender sådan igen.
Jeg har så været i skole idag, løb hele tiden ud på toilettet for at græde, vær gang jeg ser ham eller høre ham bliver jeg ked af det.
Men jeg elsker ham jo stadig det er problemet og savner ham, vil gerne komme over ham men ved ikk hvordan jeg kan.
Jeg føler os bare han ikk har kunnet lide mig al den tid selv om han fik os “sammen” han græd ikk da vi stoppede det, har hele tiden følt jeg gjorde alt forkert, vil godt komme videre men hvordan?
Vil godt kunne se ham uden at græde hvordan?
Vil godt kunne høre hans stemme uden at græde men hvordan?
Har aldrig haft det sådan med en dreng…
Kh pige på 12 håber i kan hjælpe
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12 år.
Mange tak for dit brev.
Du fortæller om din første forelskelse. Du beskriver, hvor dejligt det kan være at holde af en anden, men også hvor svært og hårdt det kan være, når man savner hinanden og måske ikke er sammen mere. Det synes jeg er rigtig flot, at du tør åbne op om dine følelser på den måde. Det er en styrke, du kan være stolt af.
Du fortæller, at du har snakket meget med en fyr fra din skole. Du fortæller også, at i har været lidt uvenner, blokeret hinanden og nu fjernet blokaden igen.
På dit brev lyder det til, at du har sagt til ham, at du kun vil være venner, fordi du er bange for at blive uvenner igen.  Men det lyder også til, at du måske fortryder det lidt. Er det mon rigtigt?
Jeg kan godt forstå, at det kan være svært, når man bliver uvenner med en man elsker. Det kan derfor også godt være svært at skulle holde tanken ud om, at det måske vil ske igen, hvis man starter forholdet på ny.
Det virker som om, at du har haft brug for at passe på dig selv. Derfor forstår jeg også godt, at du kom til at sige, at I kun skal være venner.
På den anden side kan det også være svært at skulle undvære hinanden, hvis man er virkelig glade for hinanden, som det lyder til I er.
Har du mon snakket med din fyr om, hvad det gjorde ved dig, da I blev uvenner?
Det kan være han ikke har vist, at du blev ked af det. Måske han tænkte det ville løse sig igen, som det plejer mellem jer.
Du kan måske også fortælle ham, at du er nervøs for at det vil ske igen, men at du også rigtig godt kan lide ham og derfor fortryder. Har du mon mod på det?
Jeg kommer også til at tænke på, om du mon har nogle veninder, som måske har prøvet noget lignende. Måske de har et god råd til, hvordan man kan komme sig over, at savne den andens stemme og se den anden, når man ikke er sammen mere.
Du kan evt. også læse mere her på vores kærlighedsside.
Her har vi nogle gode råd til kærlighed. Måske du kan bruge nogle af vores råd til at mærke efter, om det føles rigtigt at I kun er venner eller om du godt kunne tænke dig, at I skal være mere end det.
Lige nu føles det som om, at du har fået en kniv i hjertet og du er helt knust. Det virker som om, at du er bange for, at du har mistet ham for evigt. Men giv ikke op! Jeg tror på, at det vil blive bedre, men først håber jeg, at du vil bruge mine råd og finde modet til, at snakke med din fyr om, hvordan du har det.
Du er altid velkommen til at skrive igen, eller ringe til en voksen på BørneTelefonen på 116111
Mange hilsner
BørneTelefonen