Forelskelse

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære pige

Kærlighed og forelskelse kan nogle gange bare være rigtig svær at finde ud af. Hvis bare man vidste hvad den anden tænkte! Men det gør vi jo altså ikke og derfor kan nogle af de ting vi gør overfor dem vi godt kan lide, virke meget værre end de egentlig er, men vi føler stadig at en lille ting kan være rigtig stor. Det er meget naturligt og almindeligt. Det jeg vil sige med dét er, at du ikke må være for streng overfor dig selv over at du kom til at sende et fjollet billede til ham ved en fejl – det er slet ikke sikkert, at han synes, det er så slemt, som du selv føler.

Når alt dette er sagt, så synes jeg også, at du har været super sej at henvende dig til ham. Jeg kan forestille mig, at det krævede lidt mod? Selvom du følte, at han afviste dig, så skriver I stadig sammen, er det rigtig forstået? Så kunne du måske, når I skriver eller ’snap-chatter’ sammen spørge lidt ind til hans reaktion, da du henvendte dig? Det er rigtig ofte sådan, at den uvished, der tit opstår og er omkring forelskelser og kærlighed – fordi man ikke ved præcis, hvad den anden tænker - er det sværeste. Men hvis man - som du er godt i gang med - lærer hinanden at kende, så kan man måske med tiden stille og roligt blive så fortrolig med hinanden, at man kan spørge direkte, hvad den anden tænker. Hvis man øver sig i at være helt ærlig overfor hinanden fra start, kan det blive bare lidt lettere at håndtere den uvished, der altid vil være lidt af. Den usikkerhed som samtidig med at være lidt ubehagelig, også er spændende ved kærlighed.

Måske det også er det du kan gøre, i denne situation med billedet: Være helt ærlig og skrive til ham, at det billede altså slet ikke var til ham og at du måske er rigtig ærlig over, at han så det, fordi du ikke selv syntes om det. Så kan det jo være, at du kan bruge hans svar og reaktion som et tegn på, hvordan han tænker og har det med ærligheden du har vist ham.

Selvom du har lyst til, at blive hjemme fra skole og på den måde måske lidt prøver at ignorere at det skete, tror jeg måske bare, at det kan gå hen og blive værre.  Du kommer måske til at give det lov til at vokse sig til en større ting end (han synes) det er. Giver det mon mening? Hvis du får billedet ’aflivet’ hurtigt, så kan du hurtigere bruge al din gode energi på noget bedre. Du kan måske også fortælle en enkelt eller nogle få af dine veninder om det hele og måske de har nogle gode ideer?

Jeg håber du kan bruge svaret og det har sat nogle tanker i gang hos dig, som du kan bruge til noget.

Jeg håber kærligheden viser sig fra sin fineste side.
Kærlig hilsen Børnetelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.