Brev
Forelsked i en pige
jeg er en dreng på 10 år som er forelsked i en pige fra min parale klasse
men ved ikke hvordan jeg skal få sagt det til hende
Dreng, 10 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære Dreng
Det er en dejlig følelse at gå rundt og være forelsket, men det kan også nogle gange være lidt forvirrende. Hvordan får jeg sagt det til hende? Mon hun også kan lide mig? Den slags spørgsmål er helt normale at tænke meget over, når man er forelsket.
Der er mange måder, du kan sige det til pigen på. Hvis du har mod på det, kan du sige det direkte til hende. Eller du kan skrive det i et brev. Det kan også være, at en af dine venner eller hendes veninder kan hjælpe med at sige det?
Det kan også være, at du lige vil gå og mærke efter, om hun også er interesseret i dig, inden du siger det. Prøv så at begynde at smile mere til hende. Og snak mere med hende. Du kan også spørge, om du må få hendes telefonnummer. Og så kan du begynde at sende hende SMSér. Du vil kunne mærke, hvis hun også er interesseret – for så vil hun gengælde din kontakt.
Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med at få det sagt til pigen. Og husk: Det er altid i orden at fortælle til nogen, at man godt kan lide dem. De fleste kan godt lide at være eftertragtet. Så den besked vil de fleste blive glade for.
Kærlig hilsen BørneTelefonen