Forelsked i en pige

jeg er en dreng på 10 år som er forelsked i en pige fra min parale klasse

men ved ikke hvordan jeg skal få sagt det til hende

Dreng, 10 år
Svar fra

Børnetelefonen

Kære Dreng

Det er en dejlig følelse at gå rundt og være forelsket, men det kan også nogle gange være lidt forvirrende. Hvordan får jeg sagt det til hende? Mon hun også kan lide mig? Den slags spørgsmål er helt normale at tænke meget over, når man er forelsket.

Der er mange måder, du kan sige det til pigen på. Hvis du har mod på det, kan du sige det direkte til hende. Eller du kan skrive det i et brev. Det kan også være, at en af dine venner eller hendes veninder kan hjælpe med at sige det?

Det kan også være, at du lige vil gå og mærke efter, om hun også er interesseret i dig, inden du siger det. Prøv så at begynde at smile mere til hende. Og snak mere med hende. Du kan også spørge, om du må få hendes telefonnummer. Og så kan du begynde at sende hende SMSér. Du vil kunne mærke, hvis hun også er interesseret – for så vil hun gengælde din kontakt.

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med at få det sagt til pigen. Og husk: Det er altid i orden at fortælle til nogen, at man godt kan lide dem. De fleste kan godt lide at være eftertragtet. Så den besked vil de fleste blive glade for.

Kærlig hilsen BørneTelefonen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.