Brev
Forelske i et familie medlem
Hej børnetelefonen
jeg en pige på 12 år .
jeg fået en plejbror og plej søster
men drengen er ældst og er os 12 ligesom jeg
men jeg har følser for ham og vi kom til at kysse 1gang
dette vil være meget mærkeligt og vel os helt forkert
han så sød
men han jo min bror stadig
har i svaret så jeg kan. Finde ud af det rigtig valg ???
Pige, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 12 år.
Det er dejligt for dig og for din plejebror, at I godt kan lide hinanden.
Når man skal bo i en plejefamilie, har man brug for at mærke, at de andre i plejefamilien godt kan lide en. Og at det er okay, at man bor der.
Lige nu, tænker jeg, at det er bedst at du og din plejebror holder jer til at være gode venner. Og at I hjælper hinanden med at være i den samme familie. I kan lave nogle gode og hyggelige ting sommen. Måske også nogle ting, som din plejesøster kan være med til, så hun også bliver en del af det gode fællesskab i familien.
Drenge og piger kan fint være hinandens gode venner uden at være kærester. Du er 12 år. Det er din plejebror også. I er begge to ved at finde ud af, hvad der er forskellen på venskab og forelskelse og mange andre ting i livet. Når du læser brevene i Brevkassen, kan du se, at mange andre børn også er i gang med at finde ud af dette.
Du kan vælge at tale med din mor eller din far om dine tanker og få hjælp fra dem til at vælge det rigtige. Din mor og far skal stadig passe på dig og hjælpe dig til at have det godt derhjemme og i skolen med dine venner samtidig med, at de nu også skal hjælpe din plejebror og din plejesøster med de samme ting.
Du kan vælge at dele dette brev med din plejebror, så I kan tale sammen om, hvordan det er klogt at gøre lige nu. Han tænker måske de samme tanker, som du gør og er måske også i tvivl om, hvad der er klogt at gøre lige nu. Du kan også vælge at dele dette brev med din mor og din far, så I kan lave en god snak med hinanden.
Jeg håber, du kan bruge mit svar til noget. Du er også velkommen til at ringe til os på BørneTelefonen og tale med en af de mange voksne, der sidder parate ved telefonen.
Jeg ønsker dig held og lykke.
Mange hilsner fra BørneTelefonen.