Brev
forælskelse
kære BB
jeg har en problem. jeg er forelsket i en pige i min klasse. Men det er lidt et problem fordi at for et stykke tid side var vi hjemme hele klssen hos min lære og sove. og vi hade det rigtigt sjovt. Da det blev aften spilede vi et spil som heder /vareulv/ og i det spil skal en af deltagerne være amur. og det blev så den her dreng fra min klasse.
Vi hade alle lukket øjne så man ikke kunne se hvem der blev vaglt som et par. da vores lære beder de to som er prikket på rukken om at kigge og se hvem de er sammen med var det så mig og hin jeg godt kan lig. efter spillet var slut kalde jeg hinde for sjovt (hun viste også det var for sjovt) at hun var min bich (ved ikke hvordan det staves) Og da så vi skulle sove lå vi i vær vores tælt. Et drenge tælt og et pige. og der sider vi i nogen rum,
Dag så en dreng (ham der var amur) spøger om vi skal lege S.P eller K sir jeg og en anden dreng ja. (vi ligger 3 der inde) og så spøger den ene til mig er du forelsket. så siger jeg ja for jeg tror jeg kan stole på ham. jeg fortæler i hvem og vi spiller vidre.
et par dage efter i skolen hvor jeg er gået ud i skolegården sir ham drengen som var amor så det til alle pigerne. han sir min hemmelighed. dag jeg så kommer op i klassen for at hente noget sidder to piger og fniser bla. hin jeg er vild med go sir -har du en hemmelighed med ____ næ svare jeg så hurtigt for jeg viste hvad hun mente. nå ____ har fortalt at du er vild med _____ . jeg siger hurtigt det passer ikke. og går hurtigt væk fra dem.
jeg viste at han hade sagdt det. sener møder jeg tre andre som jeg spørger om de også hade hørt vad han hade sagdt og de svare ja. jeg siger til alle dem der har spurt mig at det passer ikke. næsten alle hved det. Men problemet er bare nu tør jeg ikke spørge hende om at være kærster fordi han har sagdt det hvad sakl jeg gøre?
undskyld min stavning fra drengen på 12
Dreng, 12 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære dreng på 12 år
Tak for dit brev. Der er ikke noget at sige til, hvis du er rigtig træt af og ærgerlig over, at ham drengen fra din klasse ikke kunne holde på din hemmelighed... Det må have været rigtig ubehageligt at få afsløret din forelskelse på den måde, og jeg kan godt forstå, at du spontant benægtede det.
Som jeg forstår det, er du ekstra ærgerlig over, at du benægtede det, fordi det nu gør det sværere for dig at få fortalt pigen, at du faktisk godt kan lide hende og at du gerne vil være kæreste med hende..?
Nu er der jo gået noget tid siden du skrev, og når du får svaret her, er det blevet sommerferie. Det, tænker jeg faktisk, er ret heldigt for dig, for det betyder jo, at der er en lang periode, hvor I ikke ser hinanden hver dag.
Forhåbentlig vil det også betyde, at de har fået andet at tænke på og gå op i, når skolen igen starter til august. Og i hvert fald så kan der jo nå at ske meget på en sommer. - Derfor vil det måske heller ikke virke så underligt, hvis du efter ferien/ et stykke tid inde i ferien har skiftet mening - og er blevet lun på hende...
Så måske kunne du her i ferien starte med at skrive til hende (fx på sms eller via et socialt netværk). Du kan jo bare starte mere neutralt og spørge hende, hvad hun laver og den slags. Hvis hun svarer dig og virker interesseret i også at spørge lidt til dig, så kunne det måske være et godt udgangspunkt for at begynde at lægge lidt mere op til hende..?
Hvis du er meget modig, kunne du måske sms'e hende, at du er lidt træt af den måde skoleåret endte på, fordi der gik alle de rygter om, at du var vild med hende... Og at du også var lidt træt af, at du bare benægtede det, fordi du jo i virkeligheden synes, hun er vildt sød...
Hvis ikke du synes, mine forslag er brugbare, så kunne du måske have mod på at ringe til BørneTelefonen (gratis og anonymt) på 116 111 og snakke med en af rådgiverne om, hvad du så kan gøre...
Jeg håber, du får en god sommer. Held og lykke med det.
BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.