forælskelse

Læs hele brevet
Svar fra

Børnetelefonen

Kære dreng på 12 år
Tak for dit brev. Der er ikke noget at sige til, hvis du er rigtig træt af og ærgerlig over, at ham drengen fra din klasse ikke kunne holde på din hemmelighed... Det må have været rigtig ubehageligt at få afsløret din forelskelse på den måde, og jeg kan godt forstå, at du spontant benægtede det.

Som jeg forstår det, er du ekstra ærgerlig over, at du benægtede det, fordi det nu gør det sværere for dig at få fortalt pigen, at du faktisk godt kan lide hende og at du gerne vil være kæreste med hende..?

Nu er der jo gået noget tid siden du skrev, og når du får svaret her, er det blevet sommerferie. Det, tænker jeg faktisk, er ret heldigt for dig, for det betyder jo, at der er en lang periode, hvor I ikke ser hinanden hver dag.

Forhåbentlig vil det også betyde, at de har fået andet at tænke på og gå op i, når skolen igen starter til august. Og i hvert fald så kan der jo nå at ske meget på en sommer. - Derfor vil det måske heller ikke virke så underligt, hvis du efter ferien/ et stykke tid inde i ferien har skiftet mening - og er blevet lun på hende...

Så måske kunne du her i ferien starte med at skrive til hende (fx på sms eller via et socialt netværk). Du kan jo bare starte mere neutralt og spørge hende, hvad hun laver og den slags. Hvis hun svarer dig og virker interesseret i også at spørge lidt til dig, så kunne det måske være et godt udgangspunkt for at begynde at lægge lidt mere op til hende..?

Hvis du er meget modig, kunne du måske sms'e hende, at du er lidt træt af den måde skoleåret endte på, fordi der gik alle de rygter om, at du var vild med hende... Og at du også var lidt træt af, at du bare benægtede det, fordi du jo i virkeligheden synes, hun er vildt sød...

Hvis ikke du synes, mine forslag er brugbare, så kunne du måske have mod på at ringe til BørneTelefonen (gratis og anonymt) på 116 111 og snakke med en af rådgiverne om, hvad du så kan gøre...

Jeg håber, du får en god sommer. Held og lykke med det.
BørneBrevkassen

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.