Brev
For genert til at stå frem, for ham jeg er vild med.
Det hele startede i 9 klasse, da der skulle starte en ny dreng i klassen. Han var brun i huden, brunt hår og dejlige brune øjne. (Fra udlandet). Lige min type! Udover det var/er han en meget genert og stille fyr, hvilket jeg godt kan lide, da jeg selv er lige sådan. Hele 9 klasse, fik vi slet ikke sagt et eneste ord til hinanden, eller bare noget der minder om!
Men i slutningen af 9 klasse, skulle hele klasse på skift til et møde med forældre og lære, da mig og min mor var færdig med at snakke, stod M. (som drengen hedder) og hans mor udenfor døre, da det var deres tur efter os. Der blev jeg lidt underlig i hoved, da hans mor og min mor begynde at snakke sammen. De har åbenbart arbejdet sammen engang.
Når men 9 klasse var afsluttet og vi gik ud af folkeskolen. Jeg var ret irriteret over at jeg ikke vidste hvad M. skulle efter 9 klasse, men jeg kunne ikke få mig selv til at spørge ham. Og kunne heller ikke tage og spørge nogen andre der kender ham godt, for så vil de nok få en tanke om at jeg er lidt vild med ham. Har nemlig ikke fortalt en eneste person, at jeg har et godt øje til ham.
Når, men jeg ville bare tage en dag af gange og se hvad tiden ville bringe. Efter sommerferien skulle jeg tage 10 klasse. Og til en stor overraskelse skulle M. gå på samme skole som mig. Jeg blev mega glad das jeg så ham henne på skolen. Lidt efter vi var startet i 10 klasse, skulle jeg flytte til en by lidt uden for den by vi går i skole i. Som så betyder at jeg skal tage skolebussen hver dag. Da jeg tog bussen første gang, så jeg M. sad i den, så vi tager den samme bus sammen hver dag!
Jeg elsker at gå bag ved ham og se ham gå, når vi stiger af bussen og skal gå hen til skolen. Jeg tænker på ham konstant og er ved at blive sindsyg af det! Jeg tør virkelig ikke sige noget eller gøre noget!? Jo jeg tog et lille skridt i går, jeg skrev til ham på facebook. Her er vores samtale. Mig : Hej,ved du om vi har lektier for til i morgen, i engelsk? :I M: Det ved jeg ikke, jeg er syg 🙂 Mig : Når okay, er jeg også blevet :(/ Men god bedring så 🙂 M: Tak, i ligemåde 🙂 Mig : Mange tak 🙂 Det er det eneste jeg har været i kontakt med ham?!
Har i nogen gode råd, til hvordan jeg kan få ham til at kunne lide mig eller jeg kan komme i kantakt med ham? Håber virkelig i vil svare mig!
Hilsen hende den generte.
Pige, 16 år

Svar fra
Børnetelefonen
Kære pige på 16 år
Tak for dit brev, hvor du fortæller om en dreng, som du er forelsket i, men som du ikke rigtig ved hvordan du skal komme i kontakt med.
Du fortæller i dit brev, at I tager den samme skolebus hver dag, og jeg tænker om der måske er en mulighed for, at du kan komme tæt på ham der? Måske du kan sætte dig ved siden af ham i bussen måske..?
Det kan også være, at du ved, at der er et fag han er rigtig god til, og så kan du spørge ham om hjælp til nogen af jeres lektier, tror du at det kunne være en idé?
Eller hvis du på en eller anden måde kunne finde ud af, hvad han laver i sin fritid og så spørge ham om noget, der handler om det. Eller hvis du nu finder ud af, at han for eksempel spiller fodbold, kunne du måske ”tilfældigvis” komme forbi der, hvor han spiller.
Du har også været så modig at skrive til ham på Facebook, og det gik jo meget godt, så måske var en værd at prøve at skrive lidt mere til ham den vej?
Hvis du har lyst, er du også velkommen til at ringe ind til BørneTelefonen på 116 111 og fortælle lidt mere om ham. Det kan være, at rådgiveren har nogle andre gode idéer til, hvordan du kommer i kontakt med ham.
De bedste hilsner
BørneBrevkassen
Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger
Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!
Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?
Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?
Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.
Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.
Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!
Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.