Første kys

Hej

jeg er i et nyt forhold men ville gerne være forberedt på, hvordan det første kys skal være….. På kinden/Munden, voldsomt eller blidt

Jeg håber I ville svar!!!!

Pige, 12 år
Svar fra

Børnetelefonen

Hej pige på 12 år

Det lyder da dejligt at du har fundet en sød kæreste.
Det er lidt svært at svare præcis på, hvordan det første kys skal være. Jeg ved ikke om du har prøvet at kysse andre før og om det var på kinden, munden eller hvordan det var.
Du kan prøve at mærke efter, hvad du har mest lyst til og hvad den du kysser er mest til.

Hvis du er lidt usikker, så kan du jo starte med et kys på kinden og hvis du kan mærke at din kæreste er med på det, så kan du måske flytte din mund hen imod hans mund og se om han er med på den. På den måde kan et kindkys udvikle sig til et kys på munden. Hvis din kæreste trækker sig lidt væk, så er han nok ikke helt klar til at kysse på munden. På samme måde kan du starte med at kysse blidt og hvis du kan mærke at din kæreste gerne vil kysse mere, så kan I gå lidt mere til den.

Jeg tror det vigtigste er at tage det stille og roligt og prøve at mærke efter hvad man selv og den anden har lyst til.

Du kan også kigge på de idéer, vi har samlet i vores Kysseskole: https://bornetelefonen.dk/kysseskolen

Held og lykke med det første kys

BørneTelefonen.

Få endnu flere gode råd om Forelskelse, kærlighed og kærestesorger

Kærlighed og forelskelse kan være det bedste, men hvis dit hjerte er blevet knust, kan det også gøre rigtig ondt!

Hvordan får man en kæreste? Er du forelsket? Ved du ikke, hvordan du flirter eller scorer dit crush? Er du blevet helt vild med din bedste ven?

Måske du er midt i et break up og har kærestesorger? Eller måske du gerne vil slå op med din kæreste – men hvordan gør man det?

Det kan også være, du er jaloux på din ven, fordi han scorede hende, du var vild med. Eller måske jalousien dukker op, hvis din kæreste er sammen med sine venner.

Her på siden kan du finde svar på spørgsmålene ved bl.a. at prøve scoreguiden, kysseskolen, se videoer eller få råd om kærestesorger og forelskelse.

Ramt af kæreste sorger? Få gode råd!

Det kan gøre så forbandet ondt at have kærestesorger! Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem dine kærestesorger.