Brev
Første forælskelse
Hej brevkasse jeg er en dreng på 13
Jeg har været forælsket i en pige i min klasse i snart et år
men jeg har aldrig haft en kæreste før og jeg er bange for at hvis jeg bliver kærester med hende vil jeg blive enten for ligge glad eller for “klisteret” og jeg kan virkelig godt lide hende
så jeg er for bange for at prøve hvis hun nu siger ja men opdager hvor dårlig en kæreste jeg er
Håber i kan hjælpe mig for jeg kan ikke hjælpe mig selv
Dreng, 13 år

Svar fra
Børnetelefonen
Hej 13 årig dreng
Det lyder vel nok dejligt, at du er forelsket i en sød pige.
Jeg kan godt forstå, at du gerne vil være en god kæreste. Alene det, at du tænker over hvordan du gerne vil være - det er et skridt i den rigtige retning.
Hvis I skriver sammen og I kommer ind på emnet kærester, kan du jo fortælle hende om dine tanker og se hvad hun siger til det. Så kan hun jo fortælle om, hvad hun synes er mest rart.
Nogen gange skal man "bare" gøre det og tage et skridt af gangen. Det er svært, at planlægge kærlighed og kæresteforhold, det er noget som udvikler sig undervejs. Men det er super godt at have tænkt over, hvordan man kunne tænke sig det var.
Jeg håber, at du får en god snak med den heldige pige og at I finder ud af noget som i begge bliver glade for.
Kærlig hilsen Børnetelefonen